علمی فناوری 14:34 - 15 مهر 1403
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور جلسه شورا قرار گرفته است اما تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود.

تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحقیق میدانی انجام دادیم و بسیاری از دانش‌آموزان راضی هستند.

وی با بیان این که دانش آموزان معتقدند که با مصوبه جدید شورا تازه کتاب را می‌خوانند و با معلمان ارتباط برقرار می‌کنند؛ افزود: من گزارش خبرنگاران را به عنوان دبیر شورا اصلا قبول ندارم این به معنای این است که آزمون نهایی و مصوبه شورا را نباید اصلاحات انجام دهیم.  

وی با بیان این که مرکز پژوهش‌های مجلس، جهاد دانشگاهی تحقیقات میدانی انجام داده‌اند؛ افزود: یک تحقیقی با کمک آموزش و پرورش برای خانواده‌ها انجام می‌دهیم تا مجموع آرا و انظار را ببینیم و اگر لازم است اصلاحیه انجام دهیم. 

او با بیان این که اصلاحاتی قرار است دستور جلسه شورا باشد بخشی از اصلاحات ممکن است در مصوبه صورت گیرد اما تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود؛ افزود: تأثیر قطعی سوابق تحصیلی ممکن است در بعضی پایه‌ها اصلاحاتی صورت گیرد. اما اصل مصوبه قطعی است و تغییر نمی‌کند.

او ادامه داد: مصوبه لغو سوابق تحصیلی و کنکور از شورا است و فقط اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند مصوبه را تغییر دهند. 

وی ادامه داد:یکی از دغدغه‌های به جایی که المپیادی‌ها ‌دارند مسئله امتحانات نهایی و المپیاد است. جلسات متعددی با المپیادی‌ها برگزار و مجموع نظرات جمع‌آوری شده در همین خصوص  به جمع بندی مدبرانه‌ای رسیدیم که درباره آن نمی‌توان صحبت کرد. ولی قطعا در اصلاح مصوبه، المپیادی ها را در نظر می‌گیریم. 

او در پاسخ به این سوال که آیا ترمیم نمره یکبار است و بیشتر می‌شود؟ افزود:  بستگی به وزارت آموزش و پرورش دارد. هر مصوبه‌ای در این باب داشته باشیم یک باری بر آموزش و پرورش اضافه کردیم. به هر حال  وزارت آموزش و پرورش مرجع تشخیص کارشناسی ما است.  تصمیم‌های ما چه قبل و چه بعدها حتما با نظارت و نظر کارشناسانه شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش است.

خسرو پناه تصریح کرد: هیأت مرکزی جذب مستقل برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم تا یک مقدار  سرعت با تسهیل‌گری بیشتری انجام شود.  به هر حال فرایند جذب در وزارت علوم و وزارت بهداشت یک کار سنگینی است.  شبیه مصوبه ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه آزاد داشته برای دانشگاه فرهنگیان است.

او افزود: مصوبه استفاده از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان رشته‌هایی که مورد نیاز آموزش و پرورش از دانشگاه‌های دیگر است که مصوبه‌ای داشتیم. دو سه ترمی که بگذرانند از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت و دوره های تربیت معلم بگذرانند جذب شوند.


12101254
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار با سفیر ژاپن در ایران بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سفیر بلاروس در ایران با وزیر بهداشت کشورمان دیدار کرد و افزایش تبادلات آموزشی، دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: کسورات دانشجو معلمان و مصوبه هیئت امنا، قوانین و ضوابط خود را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» براساس مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای از امکان گذراندن تعهدات رتبه‌های برتر (۵ درصد) آزمون بورد تخصصی سال ۱۴۰۳ در قالب هیات علمی آموزشی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصلاحاتی در دستور جلسه شورا قرار گرفته است اما تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور لغو نمی‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ معرفی گوشی هوشمند هواوی سری Nova ۱۳ لو رفت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر «مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر» پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم‌زیستی جهاد دانشگاهی (ابن‌سینا) از آمادگی پذیرش بیماران بین‌الملل پس از اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه ملی آبادیران گفت: آبادیران، گفتمانی تازه و نهالی است که باید آرام آرام رشد کند و به یک درخت تنومند تبدیل شود و البته می توان پیش‌بینی کرد که تا انتهای دولت چهاردهم به کمک نهادهای آبادانی و پیشرفت به یک بازار هزار میلیارد تومانی ...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: ما درصدد هستیم تا سامانه‌ای برای پرداخت کمک‌های مردمی ایجاد شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است