ورزشی 08:19 - 10 اردیبهشت 1403
کارشناس فوتسال کشورمان گفت: خدا را شکر تیم ملی ما لایق‌ترین تیم برای قهرمانی در جام ملت های آسیا بود که به آن دست یافت.

لک: تیم ملی فوتسال لایق ترین تیم برای قهرمانی در آسیا بود/ حریفان سرسختی در جام جهانی داریم

رضا لک کارشناس  فوتسال  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: با توجه به اینکه تایلند میزبان این رقابت‌ها بود و تماشاگر زیادی به سالن آمده بودند کار یک مقدار سخت بود، اما خوشبختانه آن چیزی که از بازیکنان توقع داشتیم تمرکز در جریان بازی و  ارائه بازی بدون احساس و منطقی و استفاده از فرصت‌ها بود که خوشبختانه در همان ابتدای بازی از ۲ موقعیتی که به دست آوردیم ۲ گل به ثمر رساندیم و تیم تایلند را وادار کنیم که از روشی که از قبل برنامه ریزی کرده بود دست بردارد و شیوه جدیدی را در دستور کار قرار بدهد.

او افزود:  بازیکنان خوب بازی کردند و با نتیجه مطلوب توانستند بازی را پیروز شوند. هر چند که ما در طول تورنمنت مشکلاتی را داشتیم، اما خدا را شکر تیم ملی شایسته ما لایق‌ترین تیم برای قهرمانی بود و توانستیم به آن دست یابیم. هر چند که ما به این قهرمانی نیاز داشتیم و امیدوارم از این به بعد اتفاقات خوبی در فوتسال بیفتد و با توجه به اینکه زمان کمی تا جام جهانی داریم بتوانیم مشکلات خود را رفع کرده  و بازی‌های دوستانه خوبی هم برگزار کنیم تا تیم ملی در این رقابت‌ها هم موفق شود.

تیم ملی فوتسال ایران از هر نظر در آسیا بهترین است 

لک درباره اینکه بازیکنان تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملت‌های آسیا بیشترن عناوین را از آن خود کردند، گفت: بله، ما در آسیا از هر نظر بهترین هستیم هر چند که ما در جریان این رقابتها، در چند بازی  شرایط ایده آل خود را نداشتیم، اما از لحاظ نیرویانسانی و سایر موارد برترین تیم آسیا هستیم و آمار هم این موضوع را نشان می‌دهد و سیزدهمین قهرمانی مان بود. همیشه آقای گل و بهترین بازیکن از ایران بوده است و خوشبختانه این اتفاق افتاد و  ما  به عنوان بهترین بازیکن، آقای گل،  بهترین دروازه بان و بهترین تیم انتخاب شدیم  که به حق بازیکنان ما شایسته این عناوین هم بودند.

برای آمادگی در  جام جهانی نیاز  به  بازی های دوستانه با تیم های طراز اول جهان داریم 

کارشناس  فوتسال درباره اینکه تیم ملی فوتسال برای موفقیت  در جام جهانی باید چه راهکاری داشته باشد، بیان کرد: به هر حال ما قهرمان شدیم و این نکته مهمی هست که اتفاق افتاده است و باید خوشحال باشیم.  مسابقات  جام ملت‌های آسیا هر چند که سطحش  بالا نبود، اما نشان داد  ما در بخشی از بازی به خصوص در مسائل دفاعی دچار مشکل هستیم. به نظرم کادر فنی می‌تواند بعد از برگشت از مسابقات آسیایی آنالیز خوبی داشته باشد. بازی‌ها نشان می‌دهد که مشکلات ما و نقاط ضعف و قوت ما کجا قرار دارد. به طور  حتم باید این مسائل شناسایی شوند و اگر قرار است بازیکنی به پستی اضافه شود زودتر این کار را انجام بدهند و اگر قرار نیست بازیکنی ملحق شود، تیم ملی تمرین می‌کند و این نقاط ضعف در تمرینات پوشش داده می‌شود. ضمن اینکه در جام جهانی حریفان سرسخت تری داریم و تیم ملی باید برای این بازی‌ها مهیا شود. بازی‌های دوستانه با تیم‌های طراز اول دنیا خیلی می‌تواند در رفع نواقص ما کمک کند و ان شا الله این اتفاق بیفتد و فدراسیون فوتبال حمایت کند و بازی‌های خوبی برای تیم ملی در نظر بگیرند. ما فرصت زیادی را تا جام جهانی نداریم و تیم ملی که برگردد از ۲۰ تیرماه بازی‌های لیگ شروع می‌شود و انتهای شهریورماه هم بازی‌های جام جهانی برگزار خواهد شد. من فکر می‌کنم که نیاز است که چند بازی دوستانه خوب انجام بدهیم که تیم ملی شرایط خوبی برای حضور در جام جهانی داشته باشد.

شمسایی اسطوره و شناسنامه فوتسال ما هست 

لک درباره اینکه عملکرد وحید شمسایی را در مسابقات جام ملت‌های آسیا چطور دیده است، گفت: شمسایی تیم ملی را قهرمان جام ملت‌های آسیا کرده است و بهترین عملکرد برای مربی هست که تیمش را به قهرمانی رسانده است. شمسایی مربی خوبی است و کادر فنی خوبی هم دارد. فقط احساس می‌کنم که شمسایی می‌تواند بر روی نیمکت فنی، کادرش را تقویت کند و از نیرو‌هایی استفاده کند که بتواند در شرایط سخت کمکش کند هر چند که این مسائل مربوط به سرمربی تیم ملی می‌شود. شمسایی اسطوره و شناسنامه فوتسال ما هست و باید خودش این مسائل را ببیند و هر جا که نیاز دارد به او کمک شود. ضمن اینکه تیم ملی قهرمان شده و بالاتر از قهرمانی وجود ندارد و مجموعه کادر فنی موفقیت بزرگی را توانست به دست آورد.

کارشناس  فوتسال در پایان گفت:  من این قهرمانی تیم ملی فوتسال را به مردم کشورمان تبریک می‌گویم و فکر می‌کنم این قهرمانی توانست مردم کشورمان را بک مقدار خوشحال کند و خیلی ارزشمند بود. فوتبال و فوتسال ما به چنین اتفاقی نیاز داشت و امیدوارم از این اتفاقات زیاد بیفتد.  


12051565
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» بعد از اتفاقاتی که اسفند ماه سال گذشته در جام وهبی امره رخ داد، کشتی گیر ترکیه هم مثل محمدرضا مختاری شانس حضور در المپیک را از دست داد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) مناقصه ای برای سبک سازی وزن یک قطعه محافظ در خودروهای فرمول یک اعلام کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» تیم های بسکتبال دنور و نیویورک در بازی پنجم مرحله دوم سری پلی آف لیگ NBA مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» جلسه کمیته انضباطی فدراسیون کشتی به منظور رسیدگی به اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان در مازندران برگزار شد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» سرمربی تیم والیبال جوانان دختر که مسئولیت سرمربیگری تیم ملی دوومیدانی را برعهده گرفته، درباره شرایط در اختیار داشتن دو پست به صورت همزمان توضیحاتی ارائه کرد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» پیشکسوت باشگاه استقلال بر این اعتقاد است که سه دیدار پایانی آبی ‌پوشان در فصل جاری سخت تر تمام دیدارهای گذشته این تیم است.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» شاگردان پپ گواردیولا با پیروزی در یک بازی معوقه صدر جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس را در فاصله یک هفته به پایان این مسابقات از آرسنال پس گرفتند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» قهرمان زودهنگام لالیگا با کسب یک پیروزی قاطع خانگی نشان داد که در بازی های تشریفاتی اش هم خیال امتیاز دادن به رقبا را ندارد.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» در پایان هفته ای که جیرونا امتیاز از دست داد، بارسایی ها حداکثر استفاده را از بازی خانگی برابر حریف باسکی خود بردند.
ورزشی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس فدراسیون هندبال گفت: هندبال به حدی رسیده که 10 تیم ملی داریم که سهمیه های جهانی هم گرفته اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است