اجتماعی 16:24 - 26 فروردین 1403
فروزنده گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم و اعتماد برای سرمایه‌گذاری در ایران بیشتر خواهد شد.

پیش‌بینی حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی طی امسال

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری دو کار عمده انجام شده است، در اولین اقدام تکلیف ۵۰ پروژه که سال‌ها بر زمین مانده و قفل شده بودند تعیین شد و در حال حاضر ۷۰ درصد از مشکلات این پروژه‌ها حل شده و این سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌ها با بخش خصوصی داخلی صورت گرفت، که برای تداوم این مسیر فرآیند‌ها نیز اصلاح شده است.

 فروزنده با اشاره به فراهم کردن بستر سرمایه گذار خارجی افزود: در دومین اقدام زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد شد که نمونه بارز آن در توافق با طرف چینی جهت تأمین ناوگان برقی حمل و نقل عمومی متجلی شده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: علاوه بر این در زمینه زباله‌سوز، ساخت هتل، ساخت مسکن صنعتی، شهربازی، ورزشگاه و یک مرکز بین‌المللی تجاری مذاکرات بسیار مناسبی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است و تمامی این موارد در حال نهایی شدن است.

وی افزود: برنامه ما این است که در سال جاری حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم که با اجرای این اقدام و حضور سرمایه‌گذاران خارجی، اعتماد برای سرمایه‌گذاری در ایران بیشتر خواهد شد و میزان سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به بستر‌هایی که فراهم شده است افزیش خواهد یافت.

فروزنده در بخش دیگری گفت: کشور ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، لذا در جا‌هایی که ظرفیت وجود دارد نگاهمان به داخل و توانمندی‌های داخلی است، در شهرداری بایستی تولید منبع کنیم، ضمن اینکه بستر حضور سرمایه گذاران داخلی را بیش از پیش فراهم نماییم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به اتفاقات خوبی که در شهر آفتاب روی داده است اشاره کرد، شهر آفتاب به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و فراوان می‌تواند به هاب منطقه تبدیل شود.


12047245
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا روی عدد ۱۰۱ است و در وضعیت نارنجی و آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» توقف در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان جزو تخلفات رانندگی است که ۱۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مردی که متهم است ۹ سال پیش یک دستفروش را به قتل رسانده در دادگاه کیفری یک استان تهران خودش را بی‌گناه دانست و مدعی شد دوستش مرتکب قتل شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجرایی شرکت فنی و مهندسی شهر تهران از بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل فرو نشست زمین در خیابان ولیعصر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس محیط‌زیست گفت: افزایش دمای جهانی، اکوسیستم‌ها را نابود می‌کند به همین دلیل بحران زیست‌محیطی پیش رو، نیازمند اقدام فوری و همکاری جهانی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی با خودرو‌های برقی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارت دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۲ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۲ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۰ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ تهران در نشست طرح توسعه محله امامزاده یحیی (ع)، اجرای کارویژه متفاوت در ورودی‌های این محله را راهکاری برای احیای هویت آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است