علمی فناوری 16:43 - 02 تیر 1401
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: از مجلس و دولت انقلابی می‌خواهیم که میانبری جهت حرکت بهتر و سریع‌تر به سمت آرمان‌های نوین انقلاب ایجاد کنند.

مجلس و دولت برای حرکت به سمت آرمان‌های نوین انقلاب میانبر ایجاد کنند

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در هجدهمین همایش دبیران هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور که در سه موضوع هم اندیشی حل مسئله و امیدآفرینی که با شعار هر دانشگاهی، یک اندیشکده برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط مهمی در فضای کشور هستیم از طرفی افتخارات بزرگ کشورمان و سمت دیگر به هم ریختن برخی کشورها و امروز قدرت اول بودن به چالش کشیده شده به فرموده مقام معظم رهبری دنیا در حال تحول و گذار است.

وی تصریح کرد: در داخل از یک سو در مسیر پرداخت و از سوی دیگر در برابر یک جنگ نابرابر قرار گرفتیم، دانشگاه ارثیه افتخارآفرینی نظام است، قبل از انقلاب ۱۵۰ هزار دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی داشتیم، اما اکنون میلیون‌ها دانشجو هزاران نخبه دانش علمی و دانشگاهی داریم که مورد هدف دشمنان در ترورها هستند.

نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نقطه قوت علمی و دانشگاهی ما پرورش نخبگان این عرصه و تشکیل دفاتر تخصصی جهت پرداختن به موضوعات مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: از مجلس و دولت انقلابی می‌خواهیم که میانبری جهت حرکت بهتر و سریع‌تر به سمت آرمان‌های نوین انقلاب ایجاد کند.

وی افزود: مجموعه کانون‌های متخصصان هر رشته در دانشگاه‌ها یا تشکیل شده و یا در حال تشکیل است و از مسئولان و نمایندگان می‌خواهیم که در جهت توسعه و بهره‌وری بیش از پیش در حوزه‌های مختلف و تجربیات آنان حداکثر استفاده را کنند.

حجت‌الاسلام رستمی با تأکید بر اینکه ما در حالی با افتخار از آمار فوتی صفر کرونایی در شرایط سخت تحریمی در موضوعات مختلف از جمله تحریم‌های دارویی صحبت می‌کنیم که در آمریکا و انگلیس با آن همه امکانات قوی فوتی‌های بسیار را دارند و پایین‌ترین عددشان ۱۳۰ نفر بوده است، گفت: ما به فوتی‌های تک رقمی در کرونا رسیدیم و حتی عدد صفر را هم تاکنون در دو روز به ثبت رسانده‌ایم.

وی افزود: هر گاه جامعه دانشگاهی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دیده شدند به نتایج خوب و افتخارات بزرگ دست‌ یافته‌ایم و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در پایان گفت‌: ما می‌توانیم با اتکاء به توان و تخصص نخبگان علمی و دانشگاهی در مسیر پیشرفت و خروج از مشکلات گام‌های بلندی برداریم به شرط آنکه این گروه‌ها آنگونه که باید دیده شوند.

انتهای پیام/


11602865
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است