استانی 11:42 - 02 خرداد 1403
دارالارشاد اردبیل پایتخت حسینیت در ایام شهادت رییس جمهور شهید و همراهانش سوگوار بوده و حزن و ماتم این شهر را فرا گرفته است.

حزن و اندوه اردبیلی‌ها برای شهدای خدمت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مراسم بزرگداشت و عزاداری اردبیلی‌ها در سوگ شهادت خادم‌الرضا رییس جمهور شهید و همراهانش از پیش از ظهر سه‌شنبه مناطق مختلف استان را در بر گرفته و مردم اردبیل در یک حال و هوای عزاداری سنتی به یاد رئیس جمهور شهید خود دسته‌جات عزا و سینه‌زنی به راه انداختند تا در این روز اوج حزن، اندوه، غم و ناراحتی خود را نشان دهند.

اکثر خیابان‌های اردبیل مملو از جمعیت عزاداری است که به سمت پیاده‌راه عالی‌قاپو در حرکت هستند و در حالی که آیین‌های سنتی نظیر نواختن طبل و شیپور را به راه انداخته‌اند، با ندای «یا حسین شهید» به میدان آمدند تا اوج احساسات و عشق و ارادت خود را به رییس جمهور پاکدست، مردمی و مجاهد انقلاب اسلامی نشان دهند.

آنچه که امروز بیشتر در پایتخت حسینیت و دارالارشاد نمایان است، حضور زنان و مردان و حتی نوجوانان و جوانان غیرتمندی است که امروز به یاد رییس جمهور خدمتگزار خود و برای قدردانی از تلاش‌های سه ساله او در سنگر خدمت به نظام اسلامی به میدان آمدند تا نشان دهند که قدردان خادمانی هستند که در پاکدستی و مجاهدت شبانه‌روزی هیچ چیز را دریغ نکردند.

علاوه بر شهر اردبیل که تجمع عزاداران خادم‌الرضا و رییس جمهور شهید در آن به صورت گسترده در حال اجراست، در سایر شهرهای استان اردبیل نیز مردم عزادار به میادین و معابر آمدند تا اوج احساسات و ناراحتی خود را در سوگ شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش بازگو کنند.

مراسم با تلاوت قرآن و بیان احساسات عزداران آغاز شده و در ادامه سخنرانی‌ها نیز انجام خواهد شد.

اما آنچه که در این بین آشکار است نهایت تأثر و تأسف اردبیلی‌ها از شهادت خادم‌الرضا و رییس جمهور شهیدی است که در مسیر خدمت‌رسانی سر از پا نمی‌شناخت و شبانه‌روز در این سنگر تلاش کرد تا در نهایت به مزد خود که همان شهادت است، رسید.

یکی از جوانان حاضر در این مراسم به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: شهادت رییس جمهور، شهادت عزتمندانه‌ای است که نصیب هر کسی نمی‌شود چرا که آیت‌الله رییسی مزد مجاهدت و تلاش بی‌وقفه خود را از خداوند متعال دریافت کرد.

پیمان علیزاده تصریح کرد: ما امروز عزادار شخصیتی هستیم که هیچ وقت در تاریخ نظیر او پیدا نشده و نخواهد شد ولی قطعا مسئولان و خدمتگزاران دیگر نیز باید در این مسیر گام بردارند تا محبوب قلوب مردم شوند.

یکی از بانوان اردبیلی نیز که در این مراسم همراه با اشک و ناله و آه حاضر شده بود، گفت: ما یکی از شخصیت‌های با اخلاص و مجاهدی را از دست دادیم که برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

مریم فاضل با بیان اینکه رییس جمهور مجاهد و شهید ایران اسلامی هرگز در این مدت خدمتگزاری رنگ عوض نکرده و وابسته به هیچ گروه، جناح و جریان سیاسی نبود، افزود: اخلاص در عمل و مجاهدت در راه مردم از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رییسی بوده است.

یکی دیگر از بانوان اردبیلی در توصیف رییس جمهور شهید خاطرنشان کرد: من هرگز شخصیتی مخلص و مجاهد همچون رییسی در سنگر خدمت به این مردم ندیده‌ام و خداوند متعال به مقام معظم رهبری، مسئولان و خانواده او صبر عنایت فرماید تا این ضایعه را تحمل کنیم.

آمنه بزازی بیان کرد: این حضور گسترده مردم نشان از عمق وفاداری مردم استان اردبیل به خادم خود است که لحظه‌ای در این سنگر از تلاش و مجاهدت فروگذار نبود.

حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور , حادثه بالگرد رئیس جمهور ,

به گزارش تسنیم، گزارش‌های تکمیلی این مراسم ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/13/.


12057307
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل امور عشایر فارس خواستار نگاه و اقدام جدی قوانین حمایتی قوای سه گانه به جامعه عشایری در راستای تقویت این فرهنگ و ظرفیت اجتماعی شد و این قشر را نماد جامعه سبز و تولیدکنندگان کوشا در زیست بوم ایران معرفی کرد.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۲۶ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دادستان فیروزکوه استقرار اکیپ ویژه پلیس امنیت اقتصادی شرق استان تهران در فیروزکوه خبر داد و گفت: این اکیپ در جهت نظارت بر سلامت مالی و جلوگیری از هرگونه تخلف اداری در شهرستان مستقر شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل کمیته امداد امام استان همدان، گفت: در آستانه عید سعید قربان و در راستای مردمی کردن حمایت ها در این عید سعید پویش نذر قربانی در استان اجرا می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون فرهنگی کمیته امداد استان البرز گفت: با همکاری و اقدام مشترک با معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان برای 870 نفر از خانواده های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به در پیش رو بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات را مهم ترین بزنگاهی دانست که در آن آینده انقلاب اسلامی شکل می گیرد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از برپایی 236 پایگاه ثبت و سیار جمع آوری نذورات در راستای اجرای پویش نذر قربانی همزمان با عید سعید قربان در استان خبر داد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت، گفت: قنات تاریخی «چشمه پایین زردین» در تفت پس از 15 سال با تلاش های جهاد کشاورزی و مالکان احیا شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» یادواره شهید آیت الله رئیسی و شهیدان همراهش در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» الناز شفیعیان و محراب آسایش خورشید نمایندگان گیلان در تیم ملی موفق به کسب 2 مدال طلا و برنز در مسابقات زیر 23 سال آسیا به میزبانی تایلند شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است