بین‌الملل 12:46 - 29 خرداد 1403
رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد کشورش قرارداد‌هایی را با گروه «بریکس» برای اجرای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف امضا کرده است.

ونزوئلا برای سرمایه‌گذاری‌های مختلف با گروه «بریکس» قرارداد امضا کرد

اسپوتنیک موندو گزارش داد، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در جریان رویدادی در ایالت بولیوار (در جنوب این کشور) گفت: من به سرمایه‌گذاری‌ها دست یافته‌ام، قرارداد‌ها با کشور‌های بریکس، جهان نوظهور امضا شده است و در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری، فناوری و بازار‌های جدیدی برای همه شرکت‌هایمان خواهیم داشت.

مادورو تشریح کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها به شرکت‌های ونزوئلایی اجازه می‌دهد تا به دنبال تحت تاثیر قرار گرفتن از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا، ادغام شده و «قدرتمندتر» شوند.

وی همچنین اشاره کرد که این قرارداد‌ها به نفع شرکت‌های اصلی گوایانا، در ایالت بولیوار (در شرق این کشور) خواهد بود، که در میان آنها شرکت‌های دولتی تولید آلومینیوم، آهن و بوکسیت قرار دارند.

مادورو ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) اعلام کرد که این کشور برای تقویت اقتصاد، کمیسیون کشاورزی را سازماندهی خواهد کرد تا تولیداتش به بریکس برسد.

ونزوئلا امیدوار است در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) در نشستی که در ماه اکتبر (مهر- آبان) در روسیه برگزار می‌شود، به عنوان یک عضو کامل به بریکس بپیوندد.

در این راستا، دولت ونزوئلا امیدوار است منابع طبیعی خود را در اختیار کشور‌های این گروه قرار دهد تا پروژه‌های مشترک برای توسعه اقتصادی ونزوئلا را ارتقا دهند.

کاراکاس تاکید کرده است که یک شریک قابل اعتماد بریکس با «وفاداری ثابت شده» و اصول استقلال، دوستی، همبستگی و منافع مشترکی خواهد بود که این سازمان از آن حمایت می‌کند.

روسیه در اول ژانویه (۱۱ دی) ریاست دوره‌ای گروه بریکس را برای سال ۲۰۲۴ به عهده گرفت؛ سالی که با پذیرش اعضای جدید آغاز شد.

ریاست روسیه بر این گروه با شعار تقویت چندجانبه گرایی به منظور توسعه جهانی، عادلانه و امن انجام می‌شود.


12064701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هلند سفیر رژیم صهیونیستی را به علت گزارش‌ها در مورد جاسوسی این رژیم از دیوان کیفری بین‌المللی احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ترکیه به حمله مقام صهیونیست به رجیب طیب اردوغان واکنش تندی نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صندوق کودکان ملل متحد شرایط کودکان در نوار غزه را اسفناک خواند و خواستار استقرار آتش‌بس فوری در این باریکه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از انجام عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق و هدف قرار دادن یک کشتی رژیم صهیونیستی در بندر حیفا خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌های جدید نشان می‌دهد میزان شهادت اسرای فلسطینی در بند صهیونیست‌ها از سال ۱۹۶۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نظامیان صهیونیست در توحش امروز خود در کرانه باختری ۱۷ خانه فلسطینی را تخریب کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود با عنوان «کودکان در درگیری‌های مسلحانه» نام اسرائیل را بصورت رسمی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در جهان قرار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت لبنان آخرین آمار از تلفات انسانی توحش رژیم صهیونیستی در این کشور را منتشر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: توافق بزرگی میان روسیه و ایران در جریان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشته و زخمی شدن جمعی از نظامیان و غیر نظامیان دزر حمله تروریستی در نیجررا به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است