اجتماعی 16:04 - 11 فروردین 1402

ثبت ۸۵۰ هزار بازدید از سعدآباد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، بیش از ۸۵۰ هزار بازدید در دهه نخست فروردین ۱۴۰۲ از کاخ موزه‌ها و موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ثبت شد. آمار ورودی مجموعه ۱۳۹ هزار و ۸۱۶ نفر است.

در این راستا، کاخ‌موزه ملت با ۱۱۷ هزار و ۲۶۸ بازدید، موزه اتومبیل‌های سلطنتی با ۹۳ هزار ۲۲۴ بازدید و موزه پوشاک سلطنتی با ۷۳ هزار و ۱۴۳ بازدید، پربازدیدترین موزه‌های این مجموعه هستند.

مجموعه سعدآباد در استقبال از بهار ۱۴۰۲ و در راستای پاسداشت آئین‌های کهن ایرانی با شعار «سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه»، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی تدارک دیده است.

این برنامه‌ها، طیف گسترده‌ای از مخاطبان را شامل می‌شوند که عبارتند از: شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر، اجرای تئاتر تن‌پوش‌های گل‌های بهاری، اجرای نوروز خوانی، اجرای شاهنامه‌خوانی و نقالی توسط هنرمندان شاخص، موسیقی‌نوازی سنتی ایرانی، نمایش عروسکی و رقص محلی.

«سعدآباد؛ باغ‌موزه اندیشه» شعار نوروزی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد است که از طریق طراحی و نصب آیات و اشعار معنوی در مسیرهای بازدید، دعوت از مخاطبین برای پی‌بردن به عمق مفاهیم موزه‌ای در کنار تماشای سطوح جذاب آن‌ها، دعوت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و شئونات مذهبی از طریق فضاسازی و نصب پیام‌های مرتبط و ایجاد فضای مفرح برای بازدیدکنندگان در طرح نوروز، این مهم را دنبال می‌کند.

در طرح نوروزی، امکان قدم‌زدن در سکوت شبانه مجموعه سعدآباد فراهم آمده؛ چرا که زمان بازدید در ایام نوروز (۱ تا ۱۲ فروردین) از ساعت ۱۰ تا ۲۱ است. فروش بلیت و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۹ انجام می‌شود. البته موزه‌های اتومبیل، آب، برادران امیدوار و سبز از این قاعده مستثنی هستند و بازدید از آن‌ها فقط تا ساعت ۱۹ (بلیت‌فروشی تا ساعت ۱۷) امکان‌پذیر است.

سعدآباد که به دلیل طبیعت ۸۰ هکتاری‌اش به «نگین گردشگری تهران» شهرت دارد، در منطقه تجریش واقع شده و دسترسی به آن از ورودی‌های زعفرانیه و دربند امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۹۴۰۰۰۰ تماس بگیرند یا شناسه SaadabadPalace را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.


11852481
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نام پدر از روی کارت‌های هوشمند ملی حذف نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است