اجتماعی 12:11 - 11 بهمن 1401

تشکیل کارگروه اصلاح و ارائه داده‌ها برای مبارزه با پولشویی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظمی فرد، در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک مناسبت اعیاد دهه فجر در مورد قانون مبارزه با پولشویی گفت: در نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف مشخص شده است که مهمترین تکالیف آن دادن داده‌ها است. یعنی داده‌ها باید به صورت منسجم در اختیار مرکز اطلاعات مالی قرار بگیرد. یکی از دلایلی که باعث شده قانون کند پیش برود در اختیار ندادن داده‌ها و اطلاعات است.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه گفت: از این داده‌ها باید برای ارزیابی خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم استفاده شود، مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه و دستگاه قضائی بر اساس قانون این داده‌هایی را تهیه و ارسال می‌کند. بر اساس قانون ما یک کارگروه ویژه ای را پس از دستور رئیس قوه قضائیه تشکیل داده ایم بر این اساس بررسی می‌کنیم در گذشته اگر داده‌هایی که ارائه داده ایم مشکلاتی در آن است رفع کنیم و اگر داده‌ای دیگر را باید در اختیار مرکز اطلاعات مالی قرار دهیم این کار را انجام دهیم.

وی گفت: یکی از سامانه‌هایی که در ارتباط با همین موضوع در گذشته توسط مرکز آمار قوه قضائیه تولید شده است بحث انتشار احکام محکومیت‌های قطعی صادر شده در خصوص پولشویی در وبگاه مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی به صورت عمومی در حال حاضر این وبگاه فعال است و هموطنان می‌توانند مراجعه کنند و احکامی را که صادر می‌شود می‌توانند به صورت عمومی ببیند.

خبر در حال تکمیل است…


11800842
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: غرفه‌های گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید نسبت به گذشته کمتر می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون محدوده آزادراه می‌تواند مسیر خوبی برای تردد باشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ معظمی گودرزی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون قوه قضاییه گفت: تعدادی از پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرائم سازمان یافته و شبکه‌ای را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ پسر شرور که به اتهام آزار و اذیت دو دختر دانش‌آموز محاکمه شده بودند به اعدام و حبس محکوم شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که برای رهایی از مجازات قصاص باید دیه میلیاردی پرداخت می‌کرد، با تشکیل باندی در زندان، سناریوی کلاهبرداری با ارسال پیامک اشتباهی بانکی را طراحی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن افزایش یابد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است