گوناگون 16:06 - 20 مرداد 1399
امروزه کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب و کار موفق به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های افراد تبدیل‌ شده است.

بازاریابی برای کارآفرینان؛ ایجاد ذهنیت مناسب برای موفقیت

به گزارش ایسنا، بنابراعلام موفق شو، در همین راستا افراد با برخورداری از یک ذهنیت مناسب در مسیر موفقیت کسب و کار خود قدم برمی‌دارند و این امر دقیقاً همان چیزی است که صاحبان مشاغل کوچک واقعاً به آن نیاز داشته و مجبورند این کار را انجام دهند.

در این مسیر یک کارآفرین باید با استفاده از روش‌های موجود مثل طوفان ذهنی، محصولات یا خدمات جدید را شناسایی کرده و سپس به کمک تکنیک‌های بازاریابی موجود مشتریان را جذب و در نهایت با مشتری‌مداری آنها را حفظ کنند.

با این‌ حال بسیاری از شرکت‌ها در طی مسیر خود یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها یعنی بازاریابی را نادیده می‌گیرند. در واقع بسیاری از افراد درباره بازاریابی درک کاملاً متناقضی را دارند.

در ذهن این دسته از افراد بازاریابی با تصاویری از فروشندگان روغن مار برای رفع موهای زائد یا افرادی که با زبان چرب و نرم سعی در ترغیب افراد به خرید محصولات خود دارند همراه است؛ اما واقعیت این است که بازاریابی لزوما این‌گونه نیست و حوزه فعالیت بازاریاب‌ها بسیار وسیع‌تر از مواردی است که به آن اشاره شد.

همه می‌توانند مهارت‌های بازاریابی را بیاموزند

بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک این باور را دارند که دقیقاً همان چیزی را که مشتریان خود به آن نیاز دارند را ارائه می‌دهند. حال تنها کافی است از آنها بخواهید که از منظر بازاریابی در مورد محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهند با شما صحبت کنند.

به‌طور کاملاً ناگهانی ترسیده و تسلط خود را به‌طور کامل از دست می‌دهند. همین امر نیز سبب می‌شود تا نیاز به استخدام یک بازاریاب ماهر برای این نوع از صاحبان کسب و کار احساس شود.

کارآفرینانی که از توانایی بازاریابی خوبی برخوردار هستند، تنها به ارائه بروشورهای پر زوق و برق و جذاب فکر نمی‌کنند، بلکه بیشتر روی ویژگی‌های ارزشمند و منحصربه‌فرد محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهند، متمرکز هستند.

در واقع آنها به مشتریان خود نشان می‌دهند که چه قابلیت مهمی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. به‌طور خلاصه این دسته از کارآفرینان به‌خوبی می‌دانند که محصولات یا خدمات آنها برای مشتریانشان تا چه اندازه ارزشمند است.

در نتیجه توضیح این امر که تا چه اندازه تهیه محصول یا خدمت آنها برای مشتریان بالقوه مفید و مناسب است را جزء وظایف خود می‌دانند.

شناخت مشتریان بالقوه گامی مهم در بازاریابی

وقتی صحبت از بازاریابی عالی و حرفه‌ای می‌شود، تأکید همه متخصصان روی نشان دادن ارزش محصول یا خدمت موردنظر به مشتریان است. در واقع شما باید طی مسیر بازاریابی به مشتریان نشان دهید که چقدر خرید از شما می‌تواند برای آنها مفید باشد.

بهترین راه برای انتقال این پیغام به مشتریان بالقوه این است که درک کافی درباره نیازهای مشتریان بالقوه خدمت یا محصولی که ارائه می‌دهید به دست بیاورید.

در نهایت نیز باید به آنها این موضوع را نشان دهید که محصول یا خدمت شما به بهترین شکل ممکن پاسخگو نیازهای آنهاست.

در واقع در مسیر بازاریابی صحیح باید مکالمات خودتان با مشتریان بالقوه را بیشتر مانند یک تمرین حل مسئله بدانید و خیلی به اینکه در حال فروش محصول یا خدمت خود به آنها هستید فکر نکنید.

توانایی تقسیم بازار به بخش‌های کوچک‌تر یک مهارت حیاتی در بحث بازاریابی برای کارآفرینی است. به‌عبارتی‌دیگر هیچ وقت نمی‌توان این ادعا را داشت که همه مردم جهان می‌توانند مشتری بالقوه محصول یا خدمت مشخصی در بازار باشند.

به همین دلیل توصیه می‌شود تا بازار را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد. با تقسیم بازار گفتگو با مشتریان بالقوه طی فرآیند بازاریابی بسیار آسان‌تر می‌شود. چرا که شما اطلاعات بیشتری درباره خواسته‌ها و نیازهای مشتریان بالقوه خود دارید.

نکته بسیار مهمی که باید برای دستیابی به این نوع از اطلاعات درباره مشتریان بالقوه خود به آن توجه داشته باشید، داشتن یک برنامه بازاریابی مناسب است.

در این برنامه شما مشخص می‌کنید که به چه شکلی می‌خواهید محصول یا خدمات ارائه‌شده خود را به بازار معرفی کنید. همچنین اطلاعاتی درباره بازارهای بالقوه مناسب برای کسب و کار خود را نیز در این برنامه قرار می‌دهید.

با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار خود را گسترش دهید

یادگیری بازاریابی به آن اندازه‌ای که تصور می‌کنید پیچیده نیست. بهترین بازاریاب‌های جهان همیشه به دنبال یادگیری از طریق مشتریان فعلی و بالقوه خود هستند. همچنین این دسته از کارآفرینان به دنبال راه‌هایی برای افزایش میزان تسلط خود بر تکنیک‌های جدید بازاریابی هستند.

به‌عنوان‌مثال، رسانه‌های اجتماعی در حدود یک دهه پیش به عنوان یک روش مناسب برای بازاریابی و جذب مخاطبین شناخته شد. امروزه شما به ندرت می‌توانید بازاریابی را پیدا کنید که از قدرت رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه خود بهره نمی‌برد.

در حال حاضر بسیاری از بازاریاب‌های فعال بخش عمده‌ای از برنامه‌های بازاریابی را از طریق پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی


10660712
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است