اجتماعی 09:17 - 12 مرداد 1403
شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۱۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران صبح جمعه ۱۲ مرداد در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار گرفت.

کیفیت هوای پایتخت آلوده است/ ۹ نقطه در وضعیت قرمز

 بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در این شرایط قرار گرفته و ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه است بنابراین به سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و زنان باردار توصیه می‌شود در منزل بمانند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص بر روی عدد ۱۴۰ قرار داشت و هوای پایتخت آلوده برای گروه‌های سنی حساس جامعه بود.

بر اساس اطلاعات سنجش کیفیت هوای تهران، اکنون کیفیت هوا در ۹ ایستگاه پیروزی (منطقه ۱۳)، ستاد بحران (منطقه ۷)، پارک سلامت (منطقه ۱۷)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه تهران و ژئوفیزیک (منطقه ۶)، شهرداری (منطقه ۱۵) و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه‌های سنی آیت و سایر مناطق تهران نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۹۷ روز هوای سالم، ۳۱ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و ۲ روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

همچنین از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۰ روز هوای پاک، ۲۱۸ روز هوای قابل قبول، ۹۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.


12078914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در سال‌های اخیر شاهد کلاهبرداری‌های فراوان در فضای اینترنتی و مجازی بوده‌ایم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان کل کشور در راستای پایش و نظارت بر فرایند آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل خطاب به دادستان‌های سراسر کشور بخشنامه‌ای صادر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» برخی سوالات درباره کودکان کلاس اولی برای والدین تبدیل به یک دغدغه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران گفت: در سال‌های آینده بهشت زهرا دیگر گنجایش دفن را نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اخیرا رسانه‌های معاند ادعا کرده‌اند که فردی به نام علیرضا گلی‌پور ۱۷ شهریور در زندان اوین فوت کرده در حالی که این فرد سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خواستار پیگیری تصویب قانون بکارگیری سلاح گرم شد و گفت: در شرایط کنونی تناسبی میان جرم و مجازات وجود ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سیف‌السادات با اشاره به مخازن «سی ان جی» منقضی شده وانت بارها، از دولت درخواست کرد تا مصوبه تعویض رایگان مخازن وانت بار‌ها را عملیاتی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس گفت:برای فرزند خود مشخص کنید حتما بعد از بازی کردن وسایل اش را جمع کند و در جای مشخصی قرار بدهد و او را بعد از انجام این کارتشویق کنید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نداشتن بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در وسایل نقلیه عمومی، ۳۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۰۳ قرار گرفته و هوای تهران برای چندمین روز متوالی برای گروه‌های حساس جامعه آلوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است