استانی 00:07 - 05 مرداد 1400
ایسنا/بوشهر ازدحام و شلوغی کلافه کننده، گرمای پنجاه درجه ظهر مرداد، سرفه‌های تمام نشدنی بیماران در راهروهایی که دیگر جایی برای ایستادن ندارد. این وضعیت تنها بیمارستان عمومی بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر است. بیمارستانی که گرچه چندسالی از آغاز به کار آن نگذشته است اما سنگینی مشکلاتش این روزها روی دوش بیماران کرونایی حس می‌شود.

نفس تنگ کرونایی‌ها در راهروهای گرم بیمارستان برازجان

بیمارستان شهید گنجی برازجان این روزها وضعیت عجیبی را تجربه می کند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از وضعیت بیماران به ویژه در بخش کرونایی‌های این بیمارستان بازتاب‌های فراوانی داشت.

بنا بر تحقیقات خبرنگار ایسنا به دلیل وجود مشکلاتی در سیستم خنک کننده بیمارستان شهید گنجی، بسیاری از خانواده‌ها مجبور به تهیه پنکه برای بیماران بستری خود شده‌اند.

گفتنی است طبق اظهارات مسئولین بخش درمان در روزهای اخیر ۴ عدد کولر به به سیستم‌های خنک‌کننده بیمارستان شهید گنجی برازجان اضافه و تعدادی کولر سرویس شده است اما به یقین این میزان نمی‌تواند جوابگوی گرمای بیش از حد تابستان در این مرکز درمانی باشد.شهروندان برازجانی در سال‌هایی که از بهره‌برداری از بیمارستان شهید گنجی می‌گذرد همواره از ضعف زیرساخت‌ها و تاسیسات این بیمارستان گله‌مند بوده‌اند.

به گزارش ایسنا،جا نمایی این مرکز درمانی در همان بدو تاسیس برای بسیاری از ساکنین مناطق دور دست دشتستان و حتی شهر برازجان جای سوال بود.

بسیاری از شهروندان برازجانی فاصله بسیار زیاد این بیمارستان تا محله‌های شرقی و دورتر این شهر را اشتباهی به ضرر بیماران اورژانسی این محلات می‌دانند.

نبود دارو نیز مدت‌هاست به موضوعی تکراری و خسته کننده برای همراهان بیمار تبدیل شده است. دردسر همراهان البته به تهیه دارو ختم نمی شود. نبود یک همراه‌سرا برای بیمارستان مرکزی شهرستانی به وسعت دشتستان سوالی است که هیچگاه پاسخ روشنی پیدا نکرده است.

در یک سال و نیم گذشته اما با شیوع ویروس کرونا موارد بیشتری از ایرادات این بیمارستان نمایان شده است. از کمبود پزشک و کادر درمان گرفته تا ایرادات زیرساختی و تاسیساتی آن‌.

یکی از بیمارانی که به تازگی از بند کرونا رهایی پیدا کرده است می‌گوید: روز اول در بخش اورژانس بیمارستان منتظر تخت خالی بودم که متوجه شدم متاسفانه همه موارد اورژانسی به همین محل منتقل می‌شوند.

وی که زنی میانسال است ضمن تقدیر از رسیدگی دلسوزانه کادر درمان افزود: ازدحام بیماران کرونایی به حدی است که تا زمانی که بیماری ترخیص شود در راهروها نگهداری می‌شوند و این مشکل اصلی بخش کرونایی‌هاست.

این زن اهل برازجان ادامه داد: آمپول های خاص کرونا تا یکی دو روز  اول در بیمارستان تهیه می‌شد اما روزهای بعد ناچار به تهیه آن از داروخانه های سطح شهر و حتی بوشهر بودیم.

کمبود تخت اورژانس تنفسی و بستری بیماران آن در کنار سایر بیماران اورژانسی از معضلاتی است که گلایه و شکایت مراجعین غیر کرونایی را به همراه داشته است.

در کنار این ها کمبود کادر پزشکی و پرستار در بیمارستان شهید گنجی عامل دیگری برای نارضایتی عمومی از خدمات بهداشتی در برازجان شده است که البته این نکته خستگی کادر درمان را نیز در پی داشته است. آنطور که مشخص است مشکلات مراکز درمانی در استان بوشهر تنها به بیمارستان شهید گنجی برازجان خلاصه نمی‌شود و مردم در نقاط مختلف استان به نوعی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن انتقاد از وضعیت درمانی بیمارستان کنگان گفته که خنک کننده‌های این مرکز درمانی مناسب نیست و همه بخش‌ها، نیروها و مراجعین از شدت گرمای موجود به ستوه آمده‌اند.

شیخ موسی احمدی در ادامه بیان کرد: وقتی پزشک و پرستار مجبور است در این گرمای طاقت فرسای کنگان گاه با پنکه سر کند، چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نحوه ارتباط و برخودش با ارباب رجوع خوب باشد؟ وقتی پزشک متخصص از کمترین امکانات رفاهی برخوردار است یا بیشتر اوقات حتی شوینده در بیمارستان وجود ندارد یا روی سرویس‌های بهداشتی‌ نوشته «خراب است»، چگونه می‌توان رضایت مردم را جلب کرد؟

اگر چه تا پیش از این هم وضعیت درمان و مراکز درمانی در استان چنگی به دل نمی‌زد اما در این شرایط کرونایی و اوج‌گیری بستری‌های بیماران کرونایی بیش از پیش خود را نمایان ساخته‌ است و این نیازمند نگاه جدی تمامی مسئولان استان است.

انتهای پیام

 


11163143
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است