بین‌الملل 05:10 - 24 مرداد 1401

اسناد را فورا به خانه بازگردانید!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از پلیس فدرال این کشور درخواست کرد تا اسناد توقیف شده از خانه ویلایی اش در فلوریدا را به او بازگرداند.

ترامپ در شبکه مجازی خود موسوم به «تراث سوشال» که در حال حاضر فقط در آمریکا قابل دسترس است، با درخواست از اف بی آی نوشته است: محترمانه درخواست می‌کنم که این اسناد فوراً به محلی که از آنجا گرفته شده است بازگردانده شود، متشکرم!

مأموران اف‌بی‌آی دوشنبه هفته گذشته با یورش به عمارت ترامپ، ۲۰ جعبه شامل ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی‌شده و فوق محرمانه را توقیف کردند. گزارش نشریه واشنگتن پست حاکی از آن است که اسناد طبقه‌بندی‌شده به تسلیحات هسته‌ای مربوط است.

ترامپ که یورش به عمارتش را «تجاوز» خوانده، به‌تازگی در پستی در فضای مجازی اعلام کرد که انتقال اسناد مختص او نبوده و «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز پس از پایان دوره حضورش در رأس قدرت، اسناد محرمانه بیشماری را از کاخ سفید خارج کرده است.

بر اساس گزارشی از فهرست اسنادی که روز جمعه به دستور دادگاه فدرال آمریکا منتشر شد، اف‌بی‌آی در جریان تفتیش و جستجو از خانه ویلایی ترامپ، اسنادی را کشف کرده است که دارای برچسب «فوق محرمانه» بوده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه توقیف این اسناد را تأیید کرد و گفت: دلایل احتمالی برای این موضوع وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، چون بر اساس قانون فدرال آمریکا در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی ممنوع است.

سندی که توسط مأموران فدرال منتشر شده، نشان می‌دهد که مأموران پلیس آمریکا مجموعه‌ای از سوابق طبقه بندی شده را در جریان بازرسی از خانه ترامپ بدست آورده‌اند.

موارد و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ شامل مواردی است که به عنوان «طبقه بندی شده» و «فوق محرمانه» علامت گذاری شده‌اند و این عنوان بالاترین سطح طبقه بندی است که فقط برای نزدیک ترین مقامات اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.

در این گزارش گفته شده که مأموران اف بی آی بیش از ۳۰ جعبه سند شامل بیش از ۲۰ جعبه عکس، یادداشت دست نویس و فرمان اجرایی عفو راجر استون، متحد و مشاور قدیمی ترامپ را ضبط کرده‌اند. همچنین اطلاعاتی درباره «رئیس جمهور فرانسه» در این فهرست دیده می‌شود.


11654617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام صهیونیست با اشاره به حمایت آمریکا از این رژیم در مقابله با عملیات ایران گفت: بخش اطلاعات ما در ارزیابی حمله ایران اشتباه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تارنمای اندیشکده انگلیسی چتم‌هاوس نوشت اقدام تنبیهی ایران برای رژیم صهیونیستی تا حد زیادی موفقیت‌آمیز بود و توانمندی ایران را نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران شهرک‌نشین درپی پاسخ تنبیهی ایران پشت مرز‌های مصر تجمع کرده و درصدد خروج از اراضی اشغالی هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد نیرو‌های مسلح ما همیشه آماده پاسخگویی به هر تهدیدی در هر مکان و زمان هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با المیادین تاکید کردند آمادگی نیرو‌های مسلح بالاست و هر حمله‌ای به خاک ایران، پاسخی کوبنده خواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران نفر از حامیان حقوق مردم فلسطین در ایالات متحده آمریکا در جریان اعتراضاتی سراسری در سراسر این کشور حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که سرکردگان شورای جنگی این رژیم به یکدیگر اعتماد ندارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از روزنامه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به سیاستی که این رژیم در پیش گرفته است تاکید کرد که مردم جهان اسرائیل را بایکوت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه از حمله هکری به رژیم صهیونیستی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی هدف قرار گرفتن مهمترین پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی توسط ایران، وزیر خارجه این رژیم درصدد فضاسازی و تحریک دیگر کشور‌ها علیه ایران برآمد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است