سیاسی 16:10 - 07 تیر 1401
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در پی انتشارخبر تهدید وزیر صمت توضیحاتی ارائه داد.

پاسخ روابط عمومی مجلس به خبر تهدید وزیر صمت + توضیحات فارس

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی خبر این خبرگزاری مبنی بر ارسال پیامک تهدیدآمیز از سوی 2 نماینده مجلس به وزیر صمت، روابط عمومی مجلس توضیحاتی را ارسال کرد.

در ادامه پاسخ روابط عمومی مجلس و توضیحات خبرگزاری فارس را می خوانید.

پاسخ روابط عمومی مجلس شورای اسلامی:

مدیر عامل  محترم خبرگزاری فارس

با سلام  

احتراما به استحضار می رساند خبری با عنوان «تهدید پیامکی وزیر صمت برای انتصاب مدیر شرکت معدنی چادرملو» مورخ04/04/ ۱۴۰۱ منتشر شد. مقتضی است بر اساس قانون مطبوعات کشور و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل به چاپ برسد.

ضمن تشکر از خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه‌های همراه مجلس انقلابی و اقدامات حرفه‌ای این رسانه در پوشش اخبار مجلس شورای اسلامی، اخیرا ادعایی به نقل از منبع ناشناس توسط این رسانه مبنی بر تهدید پیامکی وزیر صمت از سوی ۲ نماینده مجلس منتشر شد. 

جدای از اینکه براساس اظهارات صریح وزیر صنعت، معدن و تجارت این ادعا به صراحت و به صورت شفاف تکذیب شده، به نظر می رسد انتشار چنین ادعایی که به وجهه مجلس یازدهم آسیب زده و به فرایند نظارتی مجلس در استیضاح وزیر صمت که حق قانونی نمایندگان است برچسب سهم‌خواهی و دخالت در امور اجرایی می‌زند، نیازمند تامل و صحت سنجی  بیشتر از سوی همکاران عزیز ما در این خبرگزاری بود‌.

چه این که آقای فاطمی امین امروز به صراحت در کمیسیون صنایع و معادن گفت: «هیچ پیامک تهدیدآمیزی‌ برای من نیامده است و این ادعا را من صراحتا تکذیب می‌کنم و هیچ جایی چنین حرفی نزده‌ام و هرکس چنین حرفی مطرح کرده باید خودش پاسخگو باشد». 

با این حال بازتاب این ادعای نادرست در فضای مجازی، پیامدهای انتشار شتاب زده شنیده‌های نادرست است و امیدواریم همه رسانه‌ها در چنین شرایطی اخبار خود را متکی به منابع مطلع و شفاف منتشر کنند و در این زمینه ساختار رسانه‌ای مجلس شورای اسلامی آماده کمک به انتشار صحیح اطلاعات توسط رسانه‌های گروهی است.

توضیح خبرگزاری فارس:

ضمن احترام به روابط عمومی مجلس و با قدرشناسی از زحمات نمایندگان محترم و متعهد مجلس به استحضار می رساند با بررسی مجدد مشخص شد خبر مذکور دقیق و غیر قابل انکار است.

برجسته کردن تکذیب پیامک از سوی وزیر محترم صمت و نادیده گرفتن ادامه صحبتهای ایشان که به صراحت از فشار برخی نمایندگان صحبت می کنند و عنوان می دارند که حاضرند این اسامی را معرفی کنند، تقلیل ماجرا و تغییر صورت مساله است. چه فرقی می کند که این دخالت و فشار با چه ابزاری اتفاق افتاده باشد؟

با این حال در موضوع  پیامک نیز، خبر فارس دقیق و غیر قابل خدشه است. با توجه به شناختی که از صداقت وزیر محترم صمت داریم تکذیب ایشان احتمالا ناظر به تهدید ندانستن ادبیات پیامک‌های ارسالی بوده و الا بعید است ایشان موردی را تکذیب کنند که حداقل 10 نفر دیگر به عنوان شاهد آن را شنیده اند.

توفیقات نمایندگان محترم مجلس  را از خداوند منان خواهانیم.

انتهای پیام/


11608122
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است