اجتماعی 10:16 - 16 بهمن 1401

لایحه پرداخت بهای خدمات شرکت‌های باربری به شهرداری تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت‌های حمل و نقل بار در شهر تهران در دستور کار یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این لایحه علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها گفت: حدود ۱۰۴ شرکت باربری در تهران وجود دارد و ما به ازای هر حمل و نقلی ما انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهرم اجرایی شهرداری تهران برای اخذ عوارض گفت: بحث اعمال قانون، ورود به طرح ترافیک و سهمیه سوخت ما به ازای پیمایش به شرکت‌ها داده می‌شود و با این سه اهرم بهای خدمات قابل اخذ است.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون ساماندهی شرکت‌های حمل بار درون شهری به شهرداری‌ها واگذار شده است گفت: بر همین اساس باید پروانه فعالیت برای شرکت، خودرو و راننده صادر شود.

وی ادامه داد: صدور پروانه برای سال اول ۵ میلیون تومان و برای سال‌های آینده ۲ میلیون تومان است همچنین خودروهایی که قرار است در سامانه ثبت شوند برای اولین بار ۹۰ هزار تومان و برای تمدید ۷۰ هزار تومان دریافت می‌شود که این شامل پروانه برای راننده و خودرو است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین به ازای هر جلسه آموزشی ۸۰ هزار تومان دریافت خواهد شد البته هنوز رتبه بندی شرکت‌ها صورت نگرفته است و این کار برای سال دوم باید انجام شود.

تشکری هاشمی با اشاره به به نحوه مشخص کردن مبلغ تعیین شده گفت: برای آنکه به صاحبان کسب و کار ضرر وارد نشود و مطابق با هزینه‌ها باشد مبلغ ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر گفت: این جز موارد جدیدی است که قرار بوده وارد شهرداری شود اما نیامده است و مطابق با بخشنامه شهرداری تهران برای اولین بار تعیین شده است.

در ادامه حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران گفت: به گونه‌ای صحبت می‌کنیم که گویی شهر وجود نداشته و می‌خواهیم برای آن قانون بگذاریم شرکت‌های حمل بار در تهران وجود دارد و باید گفته شود شرکت‌های حمل باری که سال‌ها تلاش کردیم آنها را به خارج از شهر منتقل کنیم را با شدت بیشتر به شهر بی افزاییم.

وی ادامه داد: این ۲ میلیون تومان فقط آثار مخرب و سو برای مردم دارد و اگر مردم تهران بخواهند خریدی انجام دهند باید هزینه باربری بیشتری بپردازند زیرا شرکت‌های حمل بار می‌گویند که درحال پرداخت عوارض به شهرداری تهران هستیم.

در ادامه این لایحه با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.


11805294
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است