بین‌الملل 02:01 - 05 بهمن 1401
یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که رئیس جمهور این کشور قصد دارد تعدادی تانک آبرامز به اوکراین ارسال کند تا با این کار آلمان را برای ارسال تانک‌های لئوپارد تشویق کند.

مقام آمریکایی: بایدن درصدد ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا آماده انتقال تانک‌های آبرامز به اوکراین است.

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، این تصمیم بایدن با هدف تشویق آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد 2 به اوکراین اتخاذ می‌شود این در حالی است که آلمان هنوز برای این کار تصمیم گیری نکرده است.

این مقام نظامی که اشاره‌ای به نامش نشده است اضافه کرد: «بایدن آمده ارسال 10 تانک آبرامز به اوکراین بوده تا به آلمان فشار آورد که این کشور نیز تانک‌های لئوپارد را به کی‌یف بدهد».

وی تاکید کرد: «آلمان باید از سرسختی دست برداشته و تانک‌های لئوپارد را به اوکراین تحویل دهد».

از سوی دیگر «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو خبر داد که برلین در حال ارزیابی اوضاع و بررسی ارسال تانک‌های آلمانی به اوکراین است.

منابع رسانه‌ای غربی از برلین خبر دادند، وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه (امروز) از متعهد شدن این کشور برای دادن اجازه ارسال تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین سر باز زد اما همزنان خبر داد که به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

بوریس پیستوریوس در نشست خبری مشترک با دبیرکل ناتو اعلام کرد که در حال حاضر در موضع آلمان درباره ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین یا دادن اجازه به دیگر کشورها برای ارسال این تانک‌ها به اوکراین تغییری حاصل نشده است.

وزیر دفاع آلمان گفت: «آنچه که می‌توانم به شما بگویم این است که در اینجا اطلاعات تازه‌ای وجود ندارد و وضعیت تغیری نکرده است و ما داریم تصمیممان را آماده می‌کنیم و این تصمیم خیلی زود اتخاذ خواهد شد».

پایان پیام/


11794803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تماشاگران مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برای نشان دادن اعتراض خود کاروان رژیم صهیونیستی را حین عبور از رودخانه سن هو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در دوره خود با خروج از برجام و اعمال تحریم بر ایران «بهترین» اقدام را برای اسرائیل انجام داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر اسرائیل برای دیدار با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به اقامتگاه او در فلوریدا رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتظار می‌رود رئیس سیا روز یکشنبه در پایتخت ایتالیا با مقامات ارشد قطری، مصری و صهیونیست دیدار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اوضاع وخیم نوار غزه همزمان با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واشنگتن دی دی سی بار دیگر در دستور کار ۱۵ عضو شست شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور سنگال برای ارتقای روابط با ایران اعلام آمادگی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در شهر‌های مختلف این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکومیت حمله هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در جلسه شورای امنیت خواستار حمایت کشور‌ها از این ارگان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش می‌گوید بازی‌های المپیک موقعیتی برای صلح است و از کشور‌های طرف درگیری در سراسر جهان خواست سلاح‌های خود را کنار بگذارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره تحقیقات فدرال آمریکا به دنبال مصاحبه با نامزد جمهوری‌خواهان به عنوان قربانی حادثه تیراندازی دو هفته پیش است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است