استانی 19:25 - 12 فروردین 1402

توصیه‌های حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برای حفاظت از طبیعت

رضا شکاریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مسافرین عزیز تقاضا می‌شود به منظور بهره‌مندی از موهبت‌های خداوندی با رعایت اصول و موازین طبیعت‌گردی و به کار بستن توصیه‌های زیست محیطی، در حفظ و حراست طبیعت و محیط زیست کوشا باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: طبیعت همه نیازمندی‌های انسان را تأمین می‌کند و انتظار این است مردم در کنار بهره‌مندی از مواهب زیبای الهی، در حفظ و احیای منابع طبیعی و استفاده بهینه از آنها بدون آسیب رساندن به درختان و بوته‌ها و سایر زیستمندان همکاری کنند.

وی از مسافران خواست کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری زباله را همراه خود برده و در پایان روز زباله‌های تولیدی را جمع‌آوری نموده و آنها را در طبیعت رها نکنند.

شکاریان افزود: از عموم مردم تقاضا می‌شود از شکستن هرگونه سرشاخه درختان خودداری کنند و حتماً خاکستر آتش را با آب و خاک خاموش کنند و همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها سبب از بین رفتن ماهی‌های بومی رودخانه‌ها شده و صدمات جبران ناپذیری به اکوسیستم رودخانه‌های خراسان شمالی وارد می‌کند لذا خواهشمندیم ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و سدها و آبگیرها رها نکنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در پایان از مردم علاقه‌مند به طبیعت خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلف زیست محیطی شامل شکار و صید، قطع درختان، آتش سوزی، آلودگی و تخریب محیط زیست و… با ادارات حفاظت محیط زیست تماس گرفته و یا با شماره ۱۵۴ موضوع را اطلاع دهند.

استان خراسان شمالی نگین سرسبز شمال شرق ایران دارای طبیعت زیبا و اکوسیستم‌های متنوعی است و سه پارک ملی به نام‌های سالوک، ساریگل و ضامن آهو، چهار منطقه حفاظت شده به نام‌های سالوک، قرخود، گلیل و سرانی و ساریگل، یک پناهگاه حیات وحش بنام میاندشت، یک ذخیره گاه زیست کره بنام کپه داغ و سه اثر طبیعی ملی به نام‌های ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ در خراسان شمالی واقع شده است.


11853302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است