سیاسی 06:00 - 31 شهریور 1403
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بخواهیم شرایط بازار را با توجه به عرضه و تقاضا بسنجیم حتما باید به سوی ارز تک‌نرخی پیش برویم.

باید به سمت تک‌نرخی کردن نظام ارزی برویم

حاکم ممکان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که آیا نظام ارزی چندنرخی موجود در کشور نیازمند اصلاح است؟، گفت: ارز چندنرخی فساد و مفسده‌هایی را در پی داشته و حتی به تولید داخل هم ضربه زده است. 

وی بیان کرد: هدف اصلی از تخصیص ارز چندنرخی این بود که مردم از افزایش قیمت‌ها آسیب نبینند، اما این هدف محقق نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: وقتی می‌خواهیم به ارز نیمایی مراجعه کنیم در نگاه کلی می‌بینیم که بیشتر تولیدکنندگان یا کشاورزان در بحث صادرات با توجه به تورمی که در بازار وجود دارد، با این نرخ ارز آسیب می‌بینند. 

ممکان گفت: نرخ ارزی که دولت برای صادرکننده پرداخت می‌کند، واقعاً باعث متضرر شدن تولیدکننده می‌شود لذا در این شرایط درست نیست که این ارز در اقتصاد ما باقی بماند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دولت و وزارت اقتصاد بعد از حذف ارز چندنرخی قطعا باید برای تهیه کالا‌های اساسی چاره اندیشی کنند. 

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم بر اساس ارز آزاد تامین شود، قطع‌به‌یقین تورم لجام گسیخته‌ای در بازار ایجاد می‌شود و به قشر ضعیف جامعه فشار وارد می‌شود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: در مجموع و با ارزیابی تمام شرایط موجود در اقتصاد اگر بخواهیم شرایط بازار را با توجه به مسائل اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا بسنجیم حتما باید به سوی ارز تک‌نرخی پیش برویم. 

ممکان بیان کرد: با تک‌نرخی کردن ارز نه معضلی به وجود می‌آید و نه بخش تولیدی و کشاورزی کشور از تخصیص این ارز آسیب می‌بینند.


12094736
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین موشک بالستیک سپاه با نام جهاد در رژه نیروهای مسلح رونمایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر هیاتی به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» پزشکیان گفت: با قدرت به دنیا اعلام می‌کنیم که علاوه بر دفاع از کشور خود، با وحدت و انسجام میان کشور‌های اسلامی، می‌توانیم منطقه خود را در صلح و امنیت نگه داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: با قدرت به دنیا اعلام می‌کنیم که علاوه بر دفاع از کشور خود، با وحدت میان کشور‌های اسلامی، می‌توانیم منطقه را در صلح و امنیت نگه داریم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: امروز قدرت و بازدارندگی ایران باعث شده است هیچ اهریمنی به خود اجازه ندهد به خاک عزیز کشورمان تجاوز کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مراسم رژه نیرو‌های مسلح با حضور رئیس‌جمهور در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امروز چهل و چهارمین سالگرد تجاوز نظامی رژیم بعث عراق و آغاز جنگ تحمیلی آنها علیه جمهوری اسلامی ایران است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بخواهیم شرایط بازار را با توجه به عرضه و تقاضا بسنجیم حتما باید به سوی ارز تک‌نرخی پیش برویم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تجاوز تروریستی امروز رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در بیروت را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: موفقیت مردم غزه در این است که باعث شده‌اند دشمن به هدف خود نرسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است