بین‌الملل 17:14 - 02 اسفند 1402
دولت انگلیس امروز تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به بهانه مرگ الکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت مسکو وضع کرد.

انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به بهانه مرگ ناوالنی وضع کرد

طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس ۶ نفر از مدیران ارشد زندانی که ناوالنی در آن حبس بود، به دلیل آنچه بد رفتاری با وی نامیده شده است، در فهرست این تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بر این اساس وادیم کنستانتینوویچ کالینین، رئیس زندان به همراه سرگئی نیکولاویچ کورژوف، واسیلی الکساندرویچ ویدرین، ولادیمیر ایوانوویچ پیلیپچیک، الکساندر ولادیمیرویچ گولیاکوف و الکساندر والریویچ اوبرازتسف، معاونان وی، توسط انگلیس تحریم شده‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، افراد تحریم شده از ورود به این کشور منع و دارایی‌های آن‌ها مسدود شده است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: واضح است که مقام‌های روسیه ناوالنی را یک تهدید می‌دانستند و بار‌ها سعی کردند او را ساکت کنند.

وی ادعا کرد: ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه او را در سال ۲۰۲۰ با ماده نوویچوک مسموم و به دلیل فعالیت‌های سیاسی مسالمت آمیز زندانی کردند.

وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این ادعا که «هیچ کس نباید در ماهیت ظالمانه نظام روسیه شک کند» افزود: ما امروز بلندپایه‌ترین مقام‌های زندان را که مسئول نگهداری ناوالنی بودند، تحریم می‌کنیم. کسانی که مسئول رفتار وحشیانه علیه او بودند تردید نکنند که ما آن‌ها را پاسخگو خواهیم کرد.

الکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، جمعه هفته گذشته جان خود را از دست داد.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که او بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد. بر اساس این گزارش، کارکنان پزشکی زندان برای احیای وی وارد عمل شدند و یک تیم فوریت‌های پزشکی فراخوانده شد؛ آن‌ها سعی کردند ناوالنی را احیا کنند، اما موفق نشدند. در نهایت، پزشکان اورژانس، مرگ او را تأیید کردند. منابع قضایی اعلام کردند که دلایل مرگ ناوالنی در حال بررسی است.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه نیز در این باره گفت: «سازمان زندان‌های فدرال روسیه همه بررسی‌ها را درباره مرگ ناوالنی انجام می‌دهد.» وی تاکید کرد که علت مرگ ناوالنی باید توسط پزشکان مشخص شود.

ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شده بود. وی که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان "سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شد.

ناوالنی و حامیانش معتقد بودند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف آن دور نگه داشتن او از عرصه سیاست برای مدتی طولانی‌تر است.

منبع: ایرنا


12032688
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تماشاگران مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برای نشان دادن اعتراض خود کاروان رژیم صهیونیستی را حین عبور از رودخانه سن هو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در دوره خود با خروج از برجام و اعمال تحریم بر ایران «بهترین» اقدام را برای اسرائیل انجام داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر اسرائیل برای دیدار با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به اقامتگاه او در فلوریدا رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتظار می‌رود رئیس سیا روز یکشنبه در پایتخت ایتالیا با مقامات ارشد قطری، مصری و صهیونیست دیدار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اوضاع وخیم نوار غزه همزمان با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واشنگتن دی دی سی بار دیگر در دستور کار ۱۵ عضو شست شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور سنگال برای ارتقای روابط با ایران اعلام آمادگی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در شهر‌های مختلف این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکومیت حمله هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در جلسه شورای امنیت خواستار حمایت کشور‌ها از این ارگان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش می‌گوید بازی‌های المپیک موقعیتی برای صلح است و از کشور‌های طرف درگیری در سراسر جهان خواست سلاح‌های خود را کنار بگذارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره تحقیقات فدرال آمریکا به دنبال مصاحبه با نامزد جمهوری‌خواهان به عنوان قربانی حادثه تیراندازی دو هفته پیش است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است