به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دومین نمایشگاه کار شهید بهشتی با هدف شبکهسازی میان دانشگاهیان و شرکتهای مختلف 4 تا 6 آذرماه برگزار شد.
به گفته فرنوش اعلامی؛ مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه جامع با بیش از 900 هیئت علمی و بالغ بر 19 هزار دانشجو از رشتههای مختلف مقاطع مختلف و 150 واحد فناور بهترین فرصت نمایشگاهی را برای شرکتهای مختلف مشهور فراهم مینماید.
اعلامی هدف از ایننمایشگاه را علاوه بر فراهمنمودن فرصتهای کارآموزی و اشتغال، تعریف طرحها و پروژههایی جهت حل مسائل و نیازهای صنعت با بهرهگیری از به روزترین منابع علمی دانست و افزود: برگزاری پنلهای مختلف با حضور کارآفرینان و نقشآفرینان اکوسیستم استارت آپی، یکی از آموزندهترین بخشهای نمایشگاه بود که دانشگاهیان از نزدیک با تجربیات این افراد آشنا شدند.
به گفته علیرضا کیانفر؛ دبیر دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی این دوره از نمایشگاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، بنیاد نخبگان استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
کیانفر بیان کرد: یکی از چالشهای دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه، مسئله اشتغال هست در زمینه این چالش، دو مسیر در پیش روی دانشجویان است. یکی فراگیری مهارتهای لازم جهت ورود به بازار کار و دیگری ورود به عرصهی کارآفرینی به خصوص، کسب و کارهای پلتفرمی است. مجموعههای مختلف دانشگاهی به خصوص پارکهای علم و فناوری میبایست در زمینه هر دو مسیر به دانشجویان کمک کنند و باعث تسهیلگری دانشگاهیان در زمینه ورود به بازار کار و ورود به عرصه کارآفرینی شوند.
کیانفر افزود: جهت آمادگی بهتر دانشجویان و فارغالتحصیلان، دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی از ماهها قبل با برگزاری رویدادهای مهارتافزایی کار خود را آغاز کرد تا دانشجویان و فارغالتحصیلان حضور بهتری در دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی داشته باشند.
کیانفر تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه، علاوه بر میزبانی دانشجویان و فارغالتحصیلان در تمامی رشتهها، به طور ویژه و به صورت همزمان میزبان جامعه نخبگان استان تهران و دانشجویان و فارغالتحصیلان رشتههای علوم پزشکی نیز بودیم که این موارد باعث ایجاد وجه تمایز بین دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی و سایر نمایشگاههای کار شد.
کیانفر ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه میزبان 50 مجموعه مختلف با بیش از 350 فرصت شغلی در زمینههای سرمایهگذاری، خودروسازی، پتروشیمی، درمانی، نرمافزاری و فناوری اطلاعات، طراحی محصول، دارویی و استارتاپی بودیم.
کیانفر خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه، بیش از 10 پنل و رویداد جانبی در زمینه انتقال تجربه و کارگاههای مهارتهای فردی و نرم جهت ورود به بازار کار برگزار شد.
انتهای پیام/
12120655