استانی 00:40 - 13 مرداد 1399

تولید سالانه۱۰ هزار تُن تخم مرغ در لرستان/لزوم افزایش ظرفیت تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در مراسم معارفه مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۶۰ بیماری جامعه انسانی را تهدید می‌کند، اظهار داشت: از این تعداد ۸۶۰ بیماری منشأ حیوانی دارد.

وی افزود: در لرستان نیز بیماری‌های با منشأ حیوانی زیادی وجود دارد، اما آمار بیماری تب مالت در لرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ظرفیت استان در خصوص دامپروری اشاره و گفت: وجود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی و پیشرفت صنعت طیور از جمله ظرفیت‌های استان است.

حسنی مقدم افزود: حدود ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که سالانه قریب ۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می‌شود.

وی گفت: ما در حوزه واحدهای شیلات نیز از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم به طوری که سالانه ۲۵ هزار تن تولید داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: با توجه به نقش و جایگاه حوزه دامپزشکی در خصوص سلامت غذایی نیاز است نظارت و کنترل به طوری جدی انجام شود.

حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مدیر کل دامپزشکی خواست که بخش تحقیقات دامپزشکی را فعال و همچنین پیگیری مرغ لاین را با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین بر افزایش تولید تخم مرغ در استان تاکید کرد و گفت: نیاز استان ۱۸ هزار تن است که کمتر از ۱۰ هزار تن آن در استان تولید می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات زینب محمدخانی مدیر کل سابق دامپزشکی لرستان با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد و مصطفی زبردست به عنوان مدیر کل جدید دامپزشکی استان لرستان معرفی شد.


10649284
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است