اجتماعی 10:34 - 19 اردیبهشت 1400
یک عضو شورای شهر تهران مطرح کرد
یک عضو شورای شهر تهران ضمن ابراز همدردی با مردم افغانستان درپی انفجار یک مدرسه دخترانه بر لزوم تداوم روند مبارزه با سفیدبالک‌ها در کشور تاکید کرد.

ابرازهمدردی بامردم افغانستان درپی انفجار یک مدرسه دخترانه/لزوم تداوم روند مبارزه با سفیدبالک‌ها

به گزارش ایسنا، حجت نظری در دویست و نودو دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزجهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر را به تمام عزیزان همکار با این جمعیت‌های دوست‌دار انسان و به‌ویژه نیروهای داوطلب آنان تبریک عرض می‌کنم. همچنین ابراز هم‌دردی می‌کنم با مردم عزیز افغانستان به سبب انفجاری که در یکی از مدارس این کشور رخ داد. امیدوارم خیلی زود بساط تنگ‌نظری، تمامیت خواهی و حذف مخالف که چکیده‌ای از تفکر طالبانی است از کشور افغانستان و سراسر جهان برچیده شود.



وی افزود: همچنین در خبرها خواندم یکی از مدیران دوره قبل شهرداری تهران، به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. امیدوارم این روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری سرعت بیشتری گرفته و هر مدیری در هر دوره‌ای تخلف داشته رسیدگی به‌ آن به تاخیر نیافتد و با قاطعیت و فارغ از گرایش‌های سیاسی و البته به شکل شفاف دنبال شود.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی حتما به خاطر دارند که چهارسال پیش و زمانی که دوره پنجم مدیریت شهری فعالیت خود را آغاز کرد، یکی از معضلات جدی شهر تهران در آستانه فصل تابستان سفیدبالک‌ها یا همان مگس‌های سفید بود. حشراتی که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بودند، نزدیک به سه سال است که دیگر در شهر تهران دیده نشدند. نه آمدن این حشرات به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان! اشتباهات مدیریتی دوره گذشته دعوت‌شان کرد و با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند. رفع آن مشکل حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی پیرامون این موضوع بود و در نهایت با اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران این معضل حل شد، لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست دارم که امسال نیز این روند را ادامه دهند تا خدایی نکرده شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: همچنین همان‌طور که می‌دانید، امسال سالی کم بارش داشته‌ایم و طبیعی است که درپی آن، احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا نیز از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضاهای سبز اقدام کند. انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود. متاسفانه بخشنامه قبلی که با پیگیری اینجانب و ابلاغ سازمان بوستان‌ها در شهر تهران اجرایی شده و در جریان آن کاشت چمن و دیگر گونه‌های غیربومی و پر مصرف آب در تهران ممنوع شده بود و متعاقب آن آبیاری در نیمه اول سال به ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح موکول شد، کمتر مورد توجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفته که لازم است امسال باتوجه به وضعیت کم‌آبی موجود، نظارت بیشتر و جدی‌تری در مورد اجرای آن صورت پذیرد.

انتهای پیام


11058224
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: افزایش جریمه‌ها بسیار کار درستی است، اما افزایش جریمه به تنهایی عامل بازدارنده نیست بلکه ایجاد فرهنگ بازدارنده نقش مهم‌تری دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از حریق در کارگاه تولید سپر خودرو خبرداد و گفت: در این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: شاهد اثرات مثبت ایجاد پست‌های خدمات بشر دوستانه سازمان جوانان در کاهش تصادفات نوروزی هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل ربایش یک دختر حدودا ۲۰ ساله در شمال شهر تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در طرح خدمات نوروزی هلال احمر قریب به ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر خدمات امدادی ارائه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است