بین‌الملل 11:03 - 02 اسفند 1402
دادگاه عالی انگلیس پرونده‌ای را که خواهان لغو ارسال تسلیحات از این کشور به اراضی اشغالی شده بود، رد کرد.

مخالفت دادگاه عالی انگلیس با لغو مجوز‌های ارسال اسلحه به رژیم صهیونیستی

دادگاه عالی انگلیس اعلام کرد با درخواست گروه‌های حقوق بشری مستقر در این کشور که می‌گویند فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی سبب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه می‌شود و بنابراین مجوز‌های مربوط به آن باید لغو شود، موافقت نخواهد کرد. 

به گزارش گاردین، دادگاه عالی انگلیس مدعی شده برای لغو مجوز فروش تسلیحات، باید به صورت واضح مشخص شود که از این تسلیحات در «نقض جدی» قوانین بین‌المللی استفاده شده است. 

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که شمار شهدای فلسطینی از ۲۹ هزار نفر عبور کرده و بیش از ۶۰ درصد ساختمان‌ها در غزه بر اثر بمباران ویران شده است.

سازمان حقوق بشر فلسطینی «الحق» و شبکه جهانی اقدام حقوقی که این چالش حقوقی را علیه وزارت تجارت انگلیس آغاز کرده بودند می‌گویند چنین تصمیمی با اجماع فزاینده بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی مطابقت ندارد.

این سازمان‌ها در ماه دسامبر درخواست کردند مجوز‌های مربوط به صادرات سلاح مجددا مورد بررسی قضایی قرار گیرد. طبق قانون انگلیس برای صادرات اسلحه، اگر «خطر واضحی» وجود داشته باشد که از یک سلاح برای «نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه» استفاده می شود مجوز صادرات باید لغو گردد. 

گفته می‌شود در سال‌های اخیر انگلیس طیف گسترده‌ای از تسلیحات از جمله قطعات رادار‌های نظامی، تجهیزات هدف‌گیری، قطعات پشتیبانی نظامی، هواپیماو کشتی‌های جنگی را به تل‌آویو ارسال کرده است. 

پیش از این و در هفته گذشته، دادگاهی در هلند به دولت این کشور دستور داد به مدت ۷ روز تحویل قطعات جنگنده F۳۵ به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.


12032566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری ریانووستی در گزارشی نوشت اوکراین جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به دلیل هراس از حملات روسیه در کشور‌های ثالث مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی تاکید کرد که ارتش‌های غربی قادر به توقف حملات نیرو‌های مسلح یمن نیستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پزشکان آمریکایی حاضر در غزه در نامه‌ای به جو بایدن گفتند که نمی‌توانند درباره آنچه که در غزه دیدند و این نسل‌کشی صهیونیست‌ها سکوت کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر هند، همسایه شرقی خود را به جنگ طلبی متهم کرد و گفت اسلام آباد آماده مقابله با اقدامات تهاجمی دهلی‌نو است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه کشور‌های عربی در شورای امنیت در بیانیه‌ای تاکید کردند که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تازه‌ترین نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان می‌دهد فاصله رقابتی میان دونالد ترامپ و کامالا هریس، روز به روز در حال کمتر شدن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیپلمات سابق آمریکایی گفت دموکرات‌ها با انتخاب کامالا هریس به عنوان نامزد احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مرتکب اشتباه شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القسام با انتشار یک کاریکاتور بی‌تفاوتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به جان اسرای این رژیم را به سخره گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تماشاگران مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برای نشان دادن اعتراض خود کاروان رژیم صهیونیستی را حین عبور از رودخانه سن هو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در دوره خود با خروج از برجام و اعمال تحریم بر ایران «بهترین» اقدام را برای اسرائیل انجام داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است