بین‌الملل 12:12 - 01 اردیبهشت 1403
تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در تحلیلی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق تاکید کرد: آمریکا کاملا متوجه شد که از این پس، پیش‌بینی اینکه ایران چگونه به تحریکات محسوس طرف مقابل پاسخ می‌دهد، دشوارتر از همیشه شده است.

روایت «سی ان ان» از سردرگمی واشنگتن در معادلات جدید میان ایران و اسرائیل

 به نقل از یک  رسانه آمریکایی، مقامات ایالات متحده نگران هستند که هرگونه حمله متقابل میان ایران و (رژیم) اسرائیل در آینده، باعث تشدید چرخه اقدام مستقیم بین دو کشور شده و اوضاع منطقه خاورمیانه را از کنترل خارج کند.

سی ان ان افزود: مقامات آمریکایی در مورد از بین رفتن سدی که زمانی بین اسرائیل و ایران وجود داشت نگران هستند. امری که منجر به شکل گیری سویه جدیدی از رویارویی مستقیم میان این دو شده و می‌تواند پیش بینی آینده رفتار آن‌ها را دشوارتر کند.

این گزارش با اشاره به سردرگمی نگران کننده ایالات متحده در مورد واکنش‌های ایران و اسرائیل نوشت: در حمله گسترده هفته گذشته ایران به اسرائیل اولین باری بود که ایران از داخل مرز‌های خود مستقیماً به سمت اسرائیل شلیک می‌کرد و این سال‌ها فرضیات ساده انگارانه آمریکا و متحدانش در مورد محدودیت‌های نظامی و سیاسی ایران و تمایل این کشور برای حمله مستقیم به اسرائیل را رد کرد.

این در حالی است که مقامات ایرانی علناً اعلام کرده اند که سیاست تهران در قبال اسرائیل تغییر کرده است.

این گزارش با اشاره به عدم پیش بینی صحیح آمریکا و متحدانش درباره چگونگی پاسخ ایران به حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه تاکید کرد که واکنش تنبیهی ایران باعث شد تا همه بخش‌های حاکمیتی آمریکا درباره اقدامات احتمالی در برابر ایران تجدید نظر اساسی کنند.

منبع : ایرنا


12048965
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تماشاگران مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برای نشان دادن اعتراض خود کاروان رژیم صهیونیستی را حین عبور از رودخانه سن هو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پیشین آمریکا اشاره کرد که در دوره خود با خروج از برجام و اعمال تحریم بر ایران «بهترین» اقدام را برای اسرائیل انجام داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر اسرائیل برای دیدار با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به اقامتگاه او در فلوریدا رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتظار می‌رود رئیس سیا روز یکشنبه در پایتخت ایتالیا با مقامات ارشد قطری، مصری و صهیونیست دیدار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اوضاع وخیم نوار غزه همزمان با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واشنگتن دی دی سی بار دیگر در دستور کار ۱۵ عضو شست شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور سنگال برای ارتقای روابط با ایران اعلام آمادگی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در شهر‌های مختلف این کشور در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین محکومیت حمله هوایی هفته گذشته رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب این کشور تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در جلسه شورای امنیت خواستار حمایت کشور‌ها از این ارگان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش می‌گوید بازی‌های المپیک موقعیتی برای صلح است و از کشور‌های طرف درگیری در سراسر جهان خواست سلاح‌های خود را کنار بگذارند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره تحقیقات فدرال آمریکا به دنبال مصاحبه با نامزد جمهوری‌خواهان به عنوان قربانی حادثه تیراندازی دو هفته پیش است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است