استانی 04:00 - 24 شهریور 1400

پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی هسته‌ای در بوشهر راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری سه‌شنبه‌شب در نشست با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: دشمن تلاش گسترده‌ای را برای جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به دانش هسته‌ای داشته است.

وی با اشاره به افزایش فشارهای استکبار جهانی پس از افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: باید زمینه توسعه و تقویت فعالیت‌های حوزه هسته‌ای فراهم شود و افراد از دوران مدرسه با این فناوری آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر آشناسازی همه اقشار با دانش هسته‌ای و اهمیت و جایگاه آن را ضروری دانست و افزود: ایجاد پارک علم و فناوری هسته‌ای و مراکز آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی باید با جدیت دنبال شود.

وی خواستار ایجاد پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی در کنار نیروگاه اتمی شد و اضافه کرد: آشنایی جوانان و دانش‌آموزان بوشهری با فناوری هسته‌ای در عرصه‌های مختلف از اهمیت فراوانی برخوردار است.

صفایی بوشهری با اشاره به نیاز استان بوشهر به روزانه بیش از ۴۸۵ میلیون مترمکعب آب گفت: طراحی تولید آب از طریق شیرین‌سازی در نیروگاه‌های اتمی یک موضوع مهم است که باید مد نظر باشد.

وی توان دو فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر را تولید روزانه ۲۵۰ هزار مترمکعب آب دانست و بیان کرد: تأمین این میزان آب نقش مهمی در رفع نیازهای آبی استان خواهد داشت.

امام جمعه بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی در محیط پیرامونی باید توجه خاصی به آموزش، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی، ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرتبط به دانش هسته‌ای داشته باشد.


11229047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است