اقتصادی 16:27 - 04 تیر 1401
رئیس کل گمرک ایران با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و دیگر مسئولان این مجتمع عظیم صنعتی ، در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن شرکت کرد.

حمایت از صادرات ذوب آهن اصفهان ، حمایت از تولید ملی است

اخبار شرکت‌ها؛‌ علیرضا مقدسی معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه پنج شنبه دوم تیرماه با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفتگو با مدیرعامل و دیگر مسئولین این مجتمع عظیم صنعتی ، در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن شرکت نمود . 

گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان ، اولین گمرک اختصاصی واحدهای تولیدی کشور محسوب می شود که در دهه پنجاه همزمان با تاسیس این شرکت آغاز به کار نمود و هم اکنون عمده واردات و صادرات ذوب آهن از این طریق انجام می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران در آیین افتتاح ساختمان جدید گمرک اختصاصی ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت ، یک مجموعه پرتلاش و پرتوان در صنعت کشور محسوب می شود که با صادرات چشمگیر محصولات خود نقش مهمی در ارزآوری ایفا کرده است .

وی افزود : گمرک به عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه حمایت کامل از تولید را دارد و باید به گونه ای عمل کند که وقفه ای در تولید کشور ایجاد نشود و لذا از تمام ظرفیت های قانونی برای همکاری با صنایع از جمله ذوب آهن اصفهان استفاده می‌کنیم.

مقدسی اظهار داشت : گمرک در کنار ذوب آهن اصفهان است چرا که این شرکت را پشتوانه ای برای صنعت کشور می دانیم و تلاشگران آن نیز در واقع ایثارگرانی هستند که در برابر تحریم های اقتصادی جهاد می کنند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز ضمن تقدیر از مسئولین گمرک کشور که حمایت از تولید را در اولویت قرار داده اند ، گفت : این شرکت از سال گذشته حرکت تازه ای را در بخش تامین پایدار مواد اولیه از طریق ورود به معدن داری و فراوری مواد اولیه آغاز کرده است . بخشی از تامین مواد اولیه که از طریق واردات تامین می شود ، بستگی بسیاری به همکاری گمرک و مسائل مربوط به مبادی ورودی کشور دارد که در این زمینه تعاملات بسیار خوبی با گمرک برقرار شده است تا خدشه ای به تولیدوارد نشود.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان همکاری خوبی با گمرک در دهه های گذشته داشته و قطعاً این همکاری ها توسعه می یابد، افزود : با توجه به مازاد تولید فولاد و سرانه مصرف فولاد ، صادرات اهمیت ویژه ای برای واحدهای تولیدکننده فولاد دارد که برخی مسائل آن که به مبادی خروجی مربوط است از طریق همکاری و تعامل با گمرک کشور حل می شود.

رخصتی افزود : ذوب آهن اصفهان سال گذشته یک میلیون و صد و پنجاه هزار تن صادرات داشته که این امر امسال نیز با جدیت دنبال می شود و البته تعامل با گمرک در دستیابی به این هدف نقش مهمی دارد . لذا در جلسات ودیدارها با مسئولین گمرک کشور، مشکلات موجود در صادرات و راهکارهای آن بررسی می شود تا از طریق توسعه صادرات بتوانیم ارز آوری بیشتری داشته باشیم و به اقتصاد کشور نیز کمک شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت تامین نیازهای داخل را در اولویت قرار داده است و تنها مازاد تولید صادر می شود که ارز حاصل از آن نیز صرف واردات مواد اولیه و تجهیزات می شود که در عمل برای حفظ تولید بسیار ضروری است.

ساختمان جدید گمرک اخصاصی ذوب آهن اصفهان با مساحت ۱۸۵ متر با حضور مسئولین گمرک کشور و استان اصفهان و مسئولین این شرکت افتتاح شد که مجهز به فیبر نوری بوده و در تسهیل ارتباطات مربوط به این گمرک که در بین ۵۰ گمرک برتر کشور قرار دارد ، بسیار موثر است

انتهای پیام/


11604555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: با هدف عبور موفق از اوج بار تابستان امسال، ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان توسعه تجارت از رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی وزارت جهاد گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ثابت ماندن ارزش افزوده کالا‌های اساسی، هرگونه افزایش قیمت شکر، حبوبات و دیگر کالا‌ها گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است