اقتصادی 19:24 - 30 فروردین 1403
مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.

بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. گفت:  فردا جمعه - ۳۱ فروردین- در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه در غرب سواحل دریای خزر استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال و شرق فارس شمال هرمزگان ارتفاعات کرمان مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه از روز یکشنبه بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از غرب به تدریج بارش در مناطقی از غرب شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد گفت: همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان  اظهارکرد: از اواسط هفته آینده  با تقویت سامانه بارش در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 بارش های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است/ حتی از طوفان گونو هم بیشتر باران بارید 

براساس این گزارش با توجه به ورود سامانه پر بارشی از ابتدای این هفته و بروز سیل در نواحی جنوبی کشور سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده] است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی های اولیه ما نشان می دهد که بارش های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه های قبلی آن متمایز می کند، بارش های فراتر از ظرفیت های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت های اقلیمی یک منطقه باران می بارد، خسارت های سنگینی به زیرساخت ها و تاسیسات مختلف وارد می شود.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شده است.


12048545
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی، ۲ سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم تجارت ایران و امارت در حال حاضر ۲۷ میلیارد دلار است که بعد از برگزاری این کمیسیون به ۳۰ میلیارد دلار می رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رهنما گفت: سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا با نمونه‌های خارجی خود قابل رقابت است که می‌تواند به‌عنوان سامانه بومی مورد استفاده قرار بگیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: محدودیت های تردد پایانی هفته در محورهای شمالی کشور برای کاهش بار ترافیکی در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت گفت:طی سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم پس در ادامه می‌توانیم به آمار بیشتری دست یابیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: برای موارد غیرمجاز استخراج رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان ثبت شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال بدلیل ازدیاد تقاضا از سوی آبمیوه فروشی‌ها و صنایع، روزانه ۷ تا ۸ هزارتن شکر مصرف می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است