استانی 19:04 - 29 مهر 1400

کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های زلزله زده هرچه سریع‌تر تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر امروز سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با حضور حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

حسین خوش اقبال در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از ضروریات زیربنایی توسعه فرهنگی است و باید از ظرفیت‌های مردمی خصوصاً انجمن‌های مردم نهاد بیشتر استفاده کنیم و ترویج کتابخوانی در اولویت مسائل فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه ساختمان‌های کتابخانه عمومی در شهرستان‌های زلزله زده، افزود: پروژه‌های ساختمان کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های زلزله زده باید به زودی به اتمام برسد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در زمان زلزله به دلیل اینکه اسکان مردم زلزله زده و تسریع در امر ساخت مسکن ضرورت داشت برخی از پروژه ساختمان‌های اداری به تأخیر افتاد که امیدواریم در روند تأمین اعتبار این پروژه‌ها تغییری ایجاد شود تا ساخت این ساختمان‌ها هم به پایان برسد.

خوش اقبال در خصوص افتتاح کتابخانه میناشی بیان کرد: با هماهنگی و همکاری بین اداره کل اوقاف استان و کتابخانه های عمومی به زودی در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی خیرساز به نام رکسانا میناشی در شهرستان اسلام آباد غرب افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

معصومه حسنی خونسار نیز سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه اظهار کرد: تعداد ۶ باب کتابخانه عمومی در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی و کوزران آسیب دیده است که بازسازی آنها تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت راه اندازی ساختمان کتابخانه‌ها در شهرستان‌های زلزله زده و مطالبه مردم و جامعه کتابخوان مسئولین برای تأمین اعتبار استانی در تسریع روند تکمیل پروژه‌ها باید توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اکنون مجموعه خدمات کتابخانه‌ها در شهرستان‌های زلزله زده در ساختمان‌های استیجاری مدیریت می‌شود.

حسنی خونسار بیان کرد: شهرداری کرمانشاه باید در روند پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها در راستای توسعه فرهنگ مطالعه تجدید نظر کند و با پرداخت سهم نیم درصد در استان کرمانشاه بسیاری از مشکلات کتابخانه‌های عمومی حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه با هدف ترویج کتابخوانی و فرهنگ رضوی در حال برگزاری است و با همکاری سازمان مدیریت و آموزش دولتی کارکنان، ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در سایت samakpl.ir در این دوره از مسابقه شرکت کنند و ۲۸ ساعت آموزش برای قبول شدگان در این مسابقه لحاظ می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: زیباسازی و فضاسازی بیرونی ساختمان کتابخانه‌ها از آنجا که سیما و منظر شهر را در بر می‌گیرد تأثیر بسزایی در شاداب سازی محیط یک مکان فرهنگی دارد و شهرداری‌ها با انجام این زیباسازی بیرونی و محیطی می‌توانند در ترویج و رشد فرهنگ مطالعه به صورت غیرمستقیم اثر گذار باشند.


11282774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است