ورزشی 09:16 - 05 تیر 1401
ملی پوشان تکواندو بانوان امروز در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب دو مدال طلا شدند.

تکواندو قهرمانی آسیا| درخشش بانوان با کسب 2 طلا/ نادعلیان نقره گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا با حضور تکواندوکارانی از ۳۴ کشور به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» جریان دارد.

امروز یکشنبه پنجم تیرماه تکواندوکاران اوزان ۸۷-، ۸۷+ کیلوگرم مردان، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم زنان به روی «شیء هاپ چانگ» رفتند که اکرم خدابنده موفق شد سومین طلای تیم ملی بانوان ایران را کسب کند.

وی در فینال وزن ۷۳+ کیلوگرم برابر «ژائو» از چین به میدان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر یک و 9 بر 4 به  برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.سرگروه تیم ملی بانوان نیز در اولین مبارزه خود و در مرحله نیمه نهایی برابر «الیاس الیسار» از سوریه پیروز و راهی دیدار نهایی شده بود.

* پوراسماعیل قهرمان آسیا شد

در فینال وزن ۷۳- کیلوگرم زهرا پوراسماعیل برابر «کنسل دنیز» تکواندوکار عنوان قزاقستان با نتیجه دو بر صفر و با نتایج ۷ بر ۴ و ۸ بر ۳ به پیروزی دست پیدا کرد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

وی امروز صبح با برتری مقابل «راما الراب» از اردن و «می نا میونگ» قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا از کره جنوبی با نتایج مشابه دو بر صفر در راند شماری راه مبارزه نهایی شده بود.

* نقره آسیا روی سینه علیرضا نادعلیان

همچنین علیرضا نادعلیان نماینده تیم مردان ایران با قبول شکست برابرسونگ ژائوژیانگ نماینده چین نایب قهرمان شد.

نادعلیان در وزن ۸۷+ کیلوگرم در مبارزه پایانی «سونگ ژائوژیانگ» چینی در 2 راند باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

سنگین وزن جوان کشورمان در نخستین پیکار خود در مرحله یک چهارم نهایی «الوداح» نماینده قطر و سپس «امیرعلی اکبری» از افغانستان را با نتایج مشابه ۲ بر صفر در راند شماری شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب سه طلا، پنج نقره و دو برنز حاصل تلاش نمایندگان کشورمان بوده است. است. ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدا بنده سه طلا، میرهاشم حسینی، مهدی حاج موسایی، مبینا نعمت زاده، نسترن ولی‌زاده و علی نادعلیان پنج مدال نقره، زهرا شیدایی و دانیال بزرگی نیز دو مدال برنز باری کشورمان کسب کرده اند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا با حضور ۲۹۹ تکواندوکار از ۳۴ کشور جمعه سوم تیرماه در کره جنوبی آغاز شده و تا روز دوشنبه ششم تیرماه ادامه دارد

انتهای پیام/


11605017
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوردن چهار گل نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: گل خوردن در وقت‌های اضافی برای تیمی مثل ما که نفرات باتجربه‌ای دارد، نباید رخ بدهد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن تیم ملی فوتسال ایران گفت:با تمام احترامی که برای تایلند قائل هستیم، ما اینجاییم تا قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: بازی را خودمان برای خودمان سخت کردیم، در شرایطی که برتری داشتیم گل خوردیم و فوتسال در آسیا سخت و نزدیک شده است. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امروز دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال در شهر‌های ایران پیگیری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امروز دیدار‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال در شهر‌های ایران پیگیری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره کشتی فرنگی جام تختی با قهرمانی تیم کشورمان به میزبانی اهواز پایان یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال جوانان دختران در سومین دیدار در تورنمنت کافا برابر تاجیکستان به برتری پرگل دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نازنین فاطمه عیدیان در مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا، مدال طلا را کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز برگزار شد که در نهایت آلومینیوم به مرحله بعد صعود کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است