استانی 15:07 - 11 آذر 1400
ایسنا/همدان مسئول کانون خدمت رضوی ملایر از توزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی آستان قدس رضوی بین خانواده‌های نیازمند به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

توزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی آستان قدس رضوی در ملایر

حجت الاسلام علیرضا شمس روز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه در آئین توزیع بسته‌های معشیتی آستان قدس رضوی در حسینیه سیدالشهداء(ع) ملایر اعتبار هر بسته معیشتی را حدود ۴۶۰ هزار تومان دانست و اظهار کرد: حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای تهیه این ۲۰۰ بسته معیشتی با کمک خیران شهرستان و آستان قدس رضوی هزینه شده است.

شمس با بیان اینکه امسال ۲ هزار بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت توزیع شده است، ادامه داد:  هزار و ۱۰۰ بسته از این تعداد با مشارکت آستان قدس رضوی و دفتر آستان در استان همدان و ۹۰۰ بسته نیز با کمک و مشارکت خیران ملایر و کانون‌های تخصصی و عمومی این شهرستان تهیه و توزیع شد.

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار پرس غذای گرم تهیه و در چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

مسئول کانون خدمت رضوی ملایر به فعالیت ۱۹ کانون تخصصی و چهار کانون عمومی زیر مجموعه این کانون در ملایر اشاره و بیان کرد: اساس کار کانون‌های تخصصی و عمومی شناسایی افراد نیازمند و معرفی آنها به دفتر کانون خدمت رضوی است تا بتوانیم گرفتاری‌ها و مشکلات آنها را با کمک آستان قدس رضوی و خیران رفع کنیم.

وی با بیان اینکه فعال ترین کانون این شهرستان، کانون وقف و نذر است، گفت: شناسایی خیران، دعوت از آنها و دریافت کمک‌های مردمی بر عهده این کانون است.

شمس با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی با شناسایی خادم‌ یاران خود را موظف به کمک به نیازمندان می‌داند، خاطرنشان کرد: در چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) کمک به خانواده‌های نیازمند را در دستور کار  قرار دادیم.

وی اضافه کرد: افرادی که نمی‌توانند برای خدمت فعالیت میدانی داشته باشند، از طریق فضای خانه و سفره غذای خود به هر میزانی که در توان آنها باشد؛ غذا پخت کرده و توسط کانون حمل و نقل در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

مسئول کانون خدمت رضوی به احصا و شناسایی برخی از نیازهای خانواده‌ها از جمله دارو، درمان، تحصیل و مسکن اشاره کرد و افزود: به همت آستان قدس رضوی کارت نان برای خانواده‌های نیازمند تهیه شد و ۱۳۸ خانواده که توانایی تهیه نان را نداشتند، شناسایی و کارت نان به آنها اهدا شد.

شمس در بخش دیگری مطرح کرد: کانون خدمت رضوی در اقدامی شایسته، زائر اولی‌ها را توسط کانون‌ها شناسایی کرد که ۱۵ آذر امسال به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و خیران ملایری هزینه رفت و برگشت و آستان قدس رضوی پذیرایی، اسکان و آموزش آنها را بر عهده دارند.

امام جمعه ملایر نیز در این آیین ضمن قدردانی از خدمات و فعالیت‌های کانون خدمت رضوی در این شهرستان اظهار کرد: کمک به محرومان و نیازمندان و هزینه‌کرد این کمک‌ها به نام امام رضا(ع) مدال ارزشمندی برای خیران و نیکوکاران است که هیچگاه نزد خداوند گم نخواهد شد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری ادامه داد: مردم و خیران باید در کمک به نیازمندان از یکدیگر پیشی بگیرند. اینکه نیازمندی به همت نیکوکاران و خیران چشم به راه و منتظر نباشد، نزد خداوند اَجر بزرگی دارد.

انتهای پیام


11347273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است