اجتماعی 09:57 - 19 اردیبهشت 1400

واگذاری «گود میلاد» به معنای شهر فروشی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، شکر الله بنار، با عنوان این مطلب که نزدیک به ۱۰ سال قبل قراردادی بین سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و شرکت قدر از زیرمجموعه‌های بنیاد تعاون ناجا برای فاز ۲ پروژه میلاد به صورت مشارکت مدنی بسته شد تا شریک تجاری گود میلاد را بسازد، افزود: اما شرکت مذبور توان مالی مناسبی نداشت و فقط گود برداری کرده و سپس پروژه را رها کرد.

وی ادامه داد: پروژه هر روز با بارش باران مرکز همایش برج میلاد را در معرض خطر قرار می‌داد و وظیفه داشتیم مساله این پروژه بزرگ را هرچه سریع‌تر حل کنیم. نخستین کار این بود که تکلیف شریک پروژه مشخص شود، بنابراین در شرایط بسیار سخت قرارداد پروژه با شرکت قدر فسخ شد و پس از آن به دنبال شریک مناسب بودیم.

بنار اظهار داشت: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با پرداخت هزینه‌های شریک این پروژه را آزاد سازی کرد و امروز ۴.۵ هکتار زمین در یکی از مرغوب ترین موقعیت‌های تجاری در سطح تهران آماده سرمایه گذاری است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵، برای قسمت گود میلاد و سه قسمت دیگر آن سه طرح مجزا داد که مجموعه آنها در یک بسته مصوب به سازمان سرمایه‌گذاری ابلاغ شد، گفت: در قسمت گود، بخش‌هایی مانند گالری، مراکز تجاری و اداری با رویکرد اقتصاد فرهنگی دیده شده و ما همین بستر را با یک بانک به کارشناسی گذاشتیم و اجرای پروژه گود میلاد در هفته‌های آینده با همین ظرفیت و کاربری‌ها به بانک مذکور واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی راهی جز استفاده از منابع بخش خصوصی برای توسعه شهر وجود ندارد و باید فضا برای مشارکت بخش خصوصی فراهم شود. این بخش المان‌ها، سازه‌ها و تجهیزات را ایجاد خواهد کرد که بر مبنای طرح جامع و طرح تفصیلی و در راستای توسعه «تهران شهری برای همه» است.

بنار تاکید کرد: در واقع اگر رویکرد این باشد که از بخش خصوصی اصلاً استفاده نشود یا مدلی ایجاد شود که بخش خصوصی رغبتی برای مشارکت نداشته باشد، توسعه شهر انجام نمی‌شود و شهر به یک شهر کهنه و بدون زیرساخت‌های مؤثر تبدیل می‌شود. اگر شهرداری تهران به دنبال شهر فروشی و مال سازی بود هیچ گاه این پروژه را به بانک واگذار نمی‌کرد، رویکرد ما انتفاع شهر و شهروندان است.


11058106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کارکرد این شورا نگاه درون سازمانی و فرهنگ سازی است، حوزه فرهنگ در محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده به چرخه حمل و نقل عمومی تا پایان سال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اولین دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران در سال ۱۴۰۳ در شعبه اول بخش قضایی قلعه نو برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است