استانی 22:29 - 27 اسفند 1401

حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز امسال باید با مدیریت و برنامه ریزی مناسب و همکاری این ایام را پشت سر بگذاریم.

فرماندار گناوه با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به خصوص در تعطیلات نوروزی گفت: حرمت مهمانان و گردشگران و خدمت رسانی به آنها باید انجام شود ولی ممهتر حرمت ماه مبارک رمضان است که واجب و باید نسبت به حفظ آن توجه ویژه داشت.

فعالیت تعداد محدود رستوران و اغذیه فروشی در ماه رمضان

و ی با اشاره به اینکه فعالیت اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان بر اساس قانون تعیین می‌شود اضافه کرد: تعداد رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها فعال در این ایام بر اساس قانون و به تعداد محدود در سطح شهر تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: بجز مکان‌ها و رستوران‌های تعیین برای عرضه غذا در ایام ماه مبارک رمضان، سایر رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید تا قبل از اذان مغرب تعطیل باشند و از افطار تا سحر همچون ماه رمضان سال گذشته اجازه فعالیت داشته باشند.

حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز حفظ شود

وی گفت: فروش مواد غذایی توسط تعداد محدود رستوران‌هایی که قرار است در ماه رمضان فعالیت کنند نباید علنی و در ملأ عام باشد بلکه باید فضای بیرونی محوطه خود را کامل بپوشانند و فلافل‌فروشی و دیگر اغذیه‌فروشی‌ها نیز حق فعالیت تا قبل از افطار را ندارند.

وی گفت: دستگاه‌های متولی از جمله اماکن و نیروی انتظامی و اتاق اصناف باید نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌های داشته باشند و با کسانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند طبق قانون برخورد کنند.

ترویج و معرفی فرهنگ غنی منطقه

فرماندار گناوه تصریح کرد: حضور مسافران و گردشگران در شهر نباید باعث شود که فرهنگ این شهرستان تحت تأثیر خرده فرهنگ‌های دیگر قرار گیرد بلکه باید فرهنگ غنی دینی و مذهبی و اعتقادی منطقه را با فرهنگ سازی مناسب به هموطنان معرفی و ترویج کرد.

حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز حفظ شود

وی بیان کرد: بازاریان مؤمن و متدین بخصوص در پاساژها و مجتمع‌های تجاری نسبت به رعایت مسائل اعتقادی و فرهنگی و ترویج آنها اهتمام داشته باشند و نسبت به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و حفظ شئونات دینی فرهنگ سازی شود.

مردم شهرستان گناوه در خدمت رسانی به مهمانان نوروزی همکاری کنند

فرماندار گناوه با اشاره به برخی تمهیدات و برنامه ریزی ها برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در سطح شهرستان گفت: ضمن تقدیر از همه مردم شهرستان در همکاری و همراهی برای مدیریت ایام نوروز با مسئولان در سال گذشته، امسال نیز از مردم می‌خواهیم که برای پذیرایی و خدمات رسانی به مهمانان و مسافران با مسئولان همکاری کنند تا تعطیلات خوبی را همچون سال گذشته پشت سر بگذاریم.

آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی گناوه در سال جاری با موضوع عید نوروز و ماه مبارک رمضان و جمع بندی مصوبات شورا در سال ۱۴۰۱ در محل دفتر امام جمعه گناوه تشکیل شد.


11843494
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۴ مردادماه را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۴ مردادماه را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۳ مردادماه را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ==تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۲ مردادماه را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه یکم مرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۳۱ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۳۰ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۳۰ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنج‌شنبه ۲۸ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۷ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است