استانی 22:29 - 27 اسفند 1401

حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی صفری شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز امسال باید با مدیریت و برنامه ریزی مناسب و همکاری این ایام را پشت سر بگذاریم.

فرماندار گناوه با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به خصوص در تعطیلات نوروزی گفت: حرمت مهمانان و گردشگران و خدمت رسانی به آنها باید انجام شود ولی ممهتر حرمت ماه مبارک رمضان است که واجب و باید نسبت به حفظ آن توجه ویژه داشت.

فعالیت تعداد محدود رستوران و اغذیه فروشی در ماه رمضان

و ی با اشاره به اینکه فعالیت اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان بر اساس قانون تعیین می‌شود اضافه کرد: تعداد رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها فعال در این ایام بر اساس قانون و به تعداد محدود در سطح شهر تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: بجز مکان‌ها و رستوران‌های تعیین برای عرضه غذا در ایام ماه مبارک رمضان، سایر رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید تا قبل از اذان مغرب تعطیل باشند و از افطار تا سحر همچون ماه رمضان سال گذشته اجازه فعالیت داشته باشند.

حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز حفظ شود

وی گفت: فروش مواد غذایی توسط تعداد محدود رستوران‌هایی که قرار است در ماه رمضان فعالیت کنند نباید علنی و در ملأ عام باشد بلکه باید فضای بیرونی محوطه خود را کامل بپوشانند و فلافل‌فروشی و دیگر اغذیه‌فروشی‌ها نیز حق فعالیت تا قبل از افطار را ندارند.

وی گفت: دستگاه‌های متولی از جمله اماکن و نیروی انتظامی و اتاق اصناف باید نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌های داشته باشند و با کسانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند طبق قانون برخورد کنند.

ترویج و معرفی فرهنگ غنی منطقه

فرماندار گناوه تصریح کرد: حضور مسافران و گردشگران در شهر نباید باعث شود که فرهنگ این شهرستان تحت تأثیر خرده فرهنگ‌های دیگر قرار گیرد بلکه باید فرهنگ غنی دینی و مذهبی و اعتقادی منطقه را با فرهنگ سازی مناسب به هموطنان معرفی و ترویج کرد.

حرمت ماه رمضان در تعطیلات نوروز حفظ شود

وی بیان کرد: بازاریان مؤمن و متدین بخصوص در پاساژها و مجتمع‌های تجاری نسبت به رعایت مسائل اعتقادی و فرهنگی و ترویج آنها اهتمام داشته باشند و نسبت به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و حفظ شئونات دینی فرهنگ سازی شود.

مردم شهرستان گناوه در خدمت رسانی به مهمانان نوروزی همکاری کنند

فرماندار گناوه با اشاره به برخی تمهیدات و برنامه ریزی ها برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در سطح شهرستان گفت: ضمن تقدیر از همه مردم شهرستان در همکاری و همراهی برای مدیریت ایام نوروز با مسئولان در سال گذشته، امسال نیز از مردم می‌خواهیم که برای پذیرایی و خدمات رسانی به مهمانان و مسافران با مسئولان همکاری کنند تا تعطیلات خوبی را همچون سال گذشته پشت سر بگذاریم.

آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی گناوه در سال جاری با موضوع عید نوروز و ماه مبارک رمضان و جمع بندی مصوبات شورا در سال ۱۴۰۱ در محل دفتر امام جمعه گناوه تشکیل شد.


11843494
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است