بین‌الملل 01:58 - 24 مرداد 1401

حماس به حمله صهیونیست ها علیه سوریه واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس به تجاوز یکشنبه شب دشمن صهیونیستی به منطقه طرطوس و حومه دمشق در خاک سوریه واکنش نشان داد و چنین حمله‌ای را محکوم کرد.

در همین ارتباط نیز، «حازم قاسم»، سخنگوی حماس با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که رژیم اشغالگر و تروریست صهیونیستی تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و امت را شدت بخشیده و پس از حملات جنایتکارانه به غزه و قتل و کشتار عامدانه غیرنظامیان و ترور مبارزان مقاومت در کرانه باختری و تعرض‌های مکرر به مسجد الاقصی، امروز بار دیگر اراضی سوریه را مورد حمله و تجاوز قرار داد.

قاسم تصریح کرد که جریان‌های مختلف امت در کل منطقه باید در برابر تجاوزات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی موضعی واحد و یکپارچه اتخاذ کنند و مانع از ادامه عربده‌کشی این رژیم و جنایات آن علیه امت شوند.

ساعاتی پیش، برخی منابع عبری زبان حمله صهیونیست‌ها به مناطقی از غرب سوریه را تائید کردند. همچنین سانا در این ارتباط گفته است که حمله هوایی رژیم صهیونیستی در حریم هوایی استان طرطوس صورت گرفته است. پیش از این المیادین از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در حریم هوایی استان طرطوس در غرب سوریه خبر داده بود.

در جریان تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی به غرب سوریه و منطقه طرطوس در شامگاه یکشنبه حداقل ۳ سرباز به شهادت رسیده است.

همچنین الجزیره با تائید حملات متجاوزانه صورت گرفته گفته است که جنگنده‌های صهیونیستی حریم هوایی سوریه را از طریق خاک لبنان هدف قرار دادند. ماه گذشته نیز رژیم صهیونیستی تأسیسات غیر نظامی را در شهرک حمیدیه در جنوب طرطوس هدف قرار داد که در نتیجه آن دو شهروند سوری زخمی شده‌اند.

صهیونیست‌ها تا کنون بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را هدف تجاوز نظامی قرار داده‌اند. دولت دمشق نیز تا به حال چندین مرتبه در نامه‌هایی به مقامات سازمان ملل، خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی صهیونیست‌ها به سوریه شده است.

با وجود تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه تا کنون سازمان ملل و شورای امنیت اقدامی جهت توقف این اقدامات تجاوزکارانه انجام نداده‌اند.

پیشتر، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی در مجلس این کشور گفته بود: اسرائیل با متحدانش یعنی آمریکا، غرب استعمارگر و رژیم ترکیه حامی تروریسم در منطقه بوده و خواهد ماند و از انجام هر گونه تجاوز به منظور تضمین تداوم گروه‌های تروریستی و جلوگیری از فروپاشی آنها دریغ نخواهد کرد و تجاوزات اخیر به خاک سوریه نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است که نشان از محاسبات اشتباه و احمقانه تل آویو دارد.


11654601
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عضو پارلمان اروپا از حزب راستگرای هلندی فروم برای دموکراسی، اوکراین را عامل حمله تروریستی در تالار کروکوس معرفی کرد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر بنیامین نتانیاهو با بازگشت هیئت اسرائیلی به قطر برای ادامه مذاکره با حماس چراغ سبز نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است