بین‌الملل 13:45 - 27 خرداد 1403
طبق اعلام یک رسانه آلمانی صدر اعظم این کشور به دلیل دستور کار داخلی کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس  را ترک کرد و به آلمان بازگشت.

شولتس هم کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس را رها کرد و برگشت

نشریه اشپیگل آلمان امروز یکشنبه گزارش داد، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، به دنبال کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس را زودتر از موعد مقرر به دلیل دستور کار سیاسی داخلی ترک کرد.

پیش از این گزارش شده بود که هریس پیش از پایان کنفرانس صلح اوکراین، سوئیس را ترک کرد و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در رویداد‌های بعدی این مجمع شرکت خواهد کرد.

این روزنامه می‌نویسد: «اولاف شولتس زودتر از موعد مقرر کنفرانس را ترک کرد و هواپیمای او یکشنبه به برلین بازمی گردد. در آنجا مذاکرات سختی برای بودجه و مذاکرات جدی با حزب خود خواهد داشت.»

به گزارش اشپیگل، نشست فوق‌العاده هیئت رئیسه سوسیال دموکرات (SPD) شولتس عصر یکشنبه برگزار می‌شود که در آن آینده ائتلاف حاکم، مورد بحث قرار خواهد گرفت.  

سوئیس کنفرانسی را در مورد اوکراین در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن در تفرجگاه بورگنستاک برگزار می‌کند. ۹۲ کشور و ۵۵ رئیس دولت و همچنین ۸ سازمان از جمله اتحادیه اروپا، شورای اروپا و سازمان ملل متحد مشارکت خود را تایید کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در این کنفرانس شرکت نکردند.

سوئیس به روسیه برای شرکت در اجلاس اوکراین دعوت نامه ارسال نکرد. کرملین اعلام کرد که جستجوی راه‌هایی برای خروج از وضعیت در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه کاملاً غیرمنطقی و بیهوده است.

مترجم: اعظم پورکند


12064112
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری معتقدند ادامه جنگ غزه موجب تعمیق اختلافات میان آمریکا و اسرائیل شده تا جایی که نخست وزیر اسرائیل به دنبال شکست بایدن در انتخابات است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه نسبت به خطر درگیری هسته‌ای به دلیل حمله اوکراین به غیرنظامیان در کریمه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از اعضای جنبش حماس اعلام کرد که ادعای یک روزنامه غربی مبنی بر انتقال دفتر حماس از قطر به عراق کذب است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر چین عرضه کالا‌های چینی را عامل کاهش فشار تورم جهانی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، تانک این رژیم به دفتر خبرگزاری این کشور در غزه شیلک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ادعا می‌شود که مشاور ارشد جو بایدن به حزب الله هشدار داده که نمی‌تواند اسرائیل را برای حمله نکردن به لبنان مهار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ادعا می‌شود که مشاور ارشد جو بایدن به حزب الله هشدار داده که نمی‌تواند اسرائیل را برای حمله نکردن به لبنان مهار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان ویکی‌لیکس در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که جولیان آسانژ روز سه‌شنبه زندان بلمارش واقع در لندن را پس از ۱۹۰۱ روز حبس ترک کرد و سوار بر هواپیما از انگلیس عازم وطنش استرالیا شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه خواهر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به شهادت رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله کی‌یف به خاک روسیه با اجازه آمریکا، مسکو تهدید کرد که انتقام کودکانی را که در این حمله کشته شدند از آمریکا خواهد گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است