استانی 20:25 - 14 مرداد 1400
گزارش ایسنا از اولین جلسه رسمی شورای ششم:
ایسنا/آذربایجان شرقی اولین جلسه رسمی ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز امروز، پنجشنبه با حضور اعضای این شورا در عمارت ساعت تبریز برکزار شد.

انتخاب سرپرست شهرداری تبریز/ انتخاب شهردار به جلسات آینده موکول شد

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که توفیق خدمت به مردم را زیر علم جمهوری اسلامی و در دوران دولت اسلامی به ما عطا کرده است و از خداوند می‌خواهیم ظرفیت خدمت به مردم را نصیب ما کند.

وی با قدردانی از اعضای شورای پنجم و اعضای شورای ششم گفت: از خداوند می‌خواهیم توفیق عنایت کند تا به مردم خدمت کنیم و عدالت را در شهر و جامعه گسترش دهیم. 

برگی تمام پست ها را موقعیتی موقت برای خدمت به شهروندان دانست و تاکید کرد: این صندلی ها گذرا است و مطمئناً بعد از مدتی خدمتگذاری به شهروندان مقرر است این صندلی را تحویل دهیم. 

بررسی آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تبریز در دستور کار شورای ششم 

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بررسی دستور نخست جلسه گفت: پیشنهاد می‌دهم اجرای آیین نامه تا بررسی مجدد و تدوین آئین نامه جدید طبق آئین نامه‌ی شورای پنجم ادامه یابد. 

فریدون بابایی اقدم نیز بیان کرد: دغدغه اعضای ششمین دوره از شورای اسلامی شهر تبریز هماهنگی و همکاری بود که امروز به عینه شاهد این هماهنگی بودیم .

وی اضافه کرد: در زمان آغاز شورای پنجم با وسواس زیاد و با هم فکری کارشناسان آیین کار شورای شهر را تدوین کردیم و می‌توان با آیین کار فعلی پیش رفت و تیمی را برای تدوین آیین کار جدید انتخاب کنیم. 

علیرضا نوای باغبان خاطرنشان کرد: آیین نامه موجود دو بخش دارد که بخشی از آن از طرف وزارت کشور و بخشی از آن نظرات شورای پنجم است که اگر این موضوع مشخص شود می توان راحت تر آیین کار را ویرایش کرد و نظر داد. 

شهرام دبیری نیز اظهار کرد: پیشنهاد می‌دهم زمانی در نظر گرفته نشود و تا زمانیکه آیین نامه جدید تدوین نشده با همین آیین نامه جلو برویم. 

وی تاکید کرد: اگر زمان مقرر کنیم بعد از اتمام آن زمان آیین نامه فعلی از اعتبار ساقط می‌شود که پیشنهاد می‌کنم بدون تعیین زمان مشخص این موضوع را جلو ببریم. 

پرویز هادی گفت: امیدوارم در این مسئولیت سنگین بعد از چهار سال در بین مردم سربلند باشیم و قدم های مثبتی برای پیش رفت شهرمان بکنیم. 

وی افزود: هیچکس در اینجا به دنبال پست و مقام نیست و هرکس مسئولیتی پذیرفته و اگر از قبل می دانستم خانم غفوری کاندیدای عضویت در شورای شهرستان می‌شوند، من کاندیدای  نمایندگی در شورای شهرستان نمی‌شدم چرا که ایشان مادر شهید و قابل احترام است. 

هادی گفت: در مورد آیین کار نیازی به تعیین زمان نیست تعدادی از دوستان قبول زحمت کنند و آیین نامه را بررسی کنند. 

روح الله رشیدی بیان کرد: اگر زمان مشخصی برای تصویب آیین کار در نظر نگیریم انگیزه لازم را برای تدوین به موقع نخواهیم داشت و با وجود موضوعات مختلف نمی‌توان به موقع این موضوع را جمع بندی کرد. 

با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز تا چهار ماه آینده آیین کار مصوب شورای پنجم در شورای ششم اجرا خواهد شد و در مدت زمان تعیین شده آیین کار جدید تدوین خواهد شد. 

همچنین با تصویب اعضای شورای شهر کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تحقیق و نظارت مسئول برسی و تدوین آیین کار شورای ششم شدند.

در ادمه اعضای شورای شهر تبریز در خصوص انتخاب شهردار به تبادل نظر پرداختند. 

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از زمان اعلام نتایج انتخابات حداقل سه روز در هفته برای تعیین شهردار و سرپرست جلسه برگزار شده است. 

 برگی افزود: شیوه و روال مدیریت شهری باید تغییر یابد چه با تغییر شخص و چه با تغییر روش. 

رشیدی گفت: فراخوانی که برای انتخاب شهردار اعلام شده بود، قانونی بود و باید تا زمان مقرر افراد رزومه خود را به دبیر خانه شورا ارائه می‌کردند که بالای ۴۰ درخواست ارسال و اسامی چند نفر مشخص شده است و در ادامه به دلیل کافی نبودن میزان بررسی ها به این‌ نتیجه رسیدیم که تفکر بیشتری درمورد شهردار داشته باشیم و براساس قانون باید سرپرستی برای شهرداری انتخاب کنیم. 

برگی گفت: برای انتخاب شهردار باید جلسات فوق العاده‌ای برگزار شود و تمام گزینه‌ها بررسی و فرایند انتخاب مشخص شود. 

بابایی اقدم نیز افزود: انتخاب شهردار باید اولین موضوعی باشد که شورا آنرا انجام دهد و آنهایی که براساس آیین نامه شرایط شهردار شدن را دارد باید با تایید ۵ عضو شورا مشخص شوند و هر عضو شورا می‌تواند ۲ نفر را مشخص کند. 

روح الله دهقان نژاد نیز اضافه کرد: فراخوانی که داده شد براساس اختیارات اطلاعیه‌ای از تمامی گروه های تاثیر گذار و شهروندان خواستیم نفراتی را برای شهرداری تبریز انتخاب کنند که ۷ نفر  براساس مصوبه وزارت کشور انتخاب شدند که شهردار باید بازنشسته نباشد و ۹ سال سابقه مدیریتی داشته باشد که لازم است این مورد از وزارت کشور استعلام گرفته شود. 

وی افزود: سعی خواهیم کرد استعلام ها را تا یک هفته به اتمام برسانیم و تقدیم صحن شورا شود و نفرات جدید نیز می‌توان معرفی کرد. 

دبیری نیز افزود: طبق قانون شورای اسلامی شهر موظف است بلافاصله بعد از تشکیل درمورد انتخاب شهردار اقدام کند. 

وی اضافه کرد: کاندیدا هایی انتخاب شده بود و تعدادی نیز از سوی شهروندان تعیین شده بود که ابتدا لازم است افراد را از نظر مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی تطبیق داده شود و در نهایت از هر ۵ نفر یک نفر را انتخاب کنیم تا بتوانیم در حدود یکی دو هفته انتخاب شهردار را به اتمام برسانیم 

رشیدی گفت: مدت زمانی برای انجام وظیفه سرپرست شهرداری تعیین شود و تا آن زمان شهردار را انتخاب کنیم. اگر زمان تعیین نشود به مشکل خواهیم خورد. 

وی تاکید کرد: ابتدا سرپرست را تعیین کنیم و بعد از آن فرایند انتخاب شهردار طی شود. 

سید کاظم زعفرانچی نیز اضافه کرد: هرچقدر وقت برای سرپرست تعیین کنیم،همان مقدار نیز از زمان شهردار اصلی کاهش می یابد لذا دوران سرپرستی از دوران آسیب پذیر شهرداری است و من پیشنهاد می‌کنم زمانی برای سرپرست تعیین شود که همان مقدار برای انتخاب شهردار زمان تعیین شود. 

هادی گفت: انتخاب سرپرست فعلا اصلی ترین وظیفه ما است که باید این موضوع را پیش بریم. 

وی ادامه داد: ابتدا استعلامات قانونی انجام شود و اگر نفرات جدیدی قرار است انتخاب شود مدت زمانی تعیین شود تا بعد از آن نتوان نفرات جدید معرفی کرد. 

حکیمه غفوری اظهارکرد: شروع شورای ششم خوب بود که امیدوارم تا انتها این وحدت وجود داشته باشد. 

وی اضافه کرد: زمانی که برای انتخاب شهردار تعیین شده بود به اتمام رسیده و پیشنهاد می‌کنم اگر گزینه جدیدی قرار است انتخاب شود تا یکشنبه آینده مشخص شود و نفراتی که کنار گذاشته می‌شود باید براساس قانون پالایش شود. زمانی برای تعیین شهردار در نظر گرفته شود  و تا سه هفته آینده شهردار را انتخاب کنیم. 

علامرضا احمدی نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید طبق قانون امروز سرپرست شهرداری را تعیین کنیم و انتخاب شهردار را به جلسات آتی محول کنیم. 

بابایی اقدم نیز  گفت: زمان جلسات فوق العاده را امروز تعیین کنیم، فرایند انتخاب شهردار زمان بر است که باید زمان مورد نیاز در نظر گرفته شود. 

بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز افزود: آرزوی توفیق برای اعضای شورا دارم و از اعضای شورای پنجم نیز تشکر می‌کنم. 

وی افزود: تمامی اعضای شورای ششم افرادی پاکدست و متعهد هستند و هیچگاه به رای مردم خیانت نخواهند کرد. 

وی تاکید کرد: از افرادی که برای شهردار تبریز کاندیدا شده‌اند می‌خواهیم لابی نکنند و اینگونه راه را ازذهن خودپاک کنند  چراکه هدف ما انتخاب شهرداری است که دغدغه مند و در شان مردم تبریز باشد و برای پیشرفت شهر برنامه داشته باشند. 

احدصادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: مدیرانی در شهرداری حضور دارند که می‌توانند شهرداری را بدون مشکل اداره کنند ما باید فرایند تعیین شهردار را تسریع بخشیم تا شاهد اقداماتی نباشیم که در دوران سرپرستی شهرداری را زیربار فشار و مسئولیت می‌برد. 

وی افزود: ما زیربار فشار ها نمی‌رویم و باید با استدلال سرپرستی مناسب برای شهرداری  انتخاب کنیم‌. 

وی تاکید کرد: درموضوع سرپرستی نیز باید حساسیت را کاهش دهیم و با اتحاد و همدلی سرپرست را نیز انتخاب کنیم‌.

تعیین زمان برگزاری جلسات علنی و فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز 

با رای اعضای شورا زمان برگزاری جلسات علنی و فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز طبق روال گذشته در روزهای یکشنبه و سه شنبه برگزار خواهد شد. 

بر اساس رای اعضا، جلسات علنی شورای اسلامی شهر تبریز روزهای یکشنبه از ساعت  ۸:۳۰ صبح الی ۱۱ و جلسات فوق العاده نیز روزهایسه شنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ برگزار خواهد شد. 

با تصویب اعضای شورای شهر مقرر شد تا سه شنبه هفته آینده گزینه های شهرداری مشخص و پالایش گردد و روز سه‌شنبه  گزینه‌های نهایی شهردار در جلسه فوق‌العاده مشخص شود. 

انتخاب سرپرست شهرداری تبریز 

در ادامه با انتخاب اعضای شورا تراب محمدی با ۶ رای، مظفر سلیمانی با ۶ رای و داود طالب‌نژاد با یک رای به عنوان کاندیدای سرپرستی انتخاب شدند که از این بین، محمدی و سلیمانی به دلیل داشتن رای بالا، به مرحله نهایی انتخاب سرپرست راه یافتند. 

به گزارش ایسنا، در نهایت مظفر سلیمانی با کسب ۷ رای از ۱۳ رای ماخوذه، به عنوان سرپرست شهرداری تبریز انتخاب و مقرر شد تا زمان انتخاب شهردار وظیفه انجام کارهای مربوط به شهرداری را بر عهده بگیرد. 

گفتنی است سلیمانی در دوره پنجم مدیریت شهری، سمت معاونت مالی و اداری شهرداری تبریز را بر عهده داشت. 

انتهای پیام 

 


11176952
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است