استانی 11:00 - 05 مرداد 1400

فراخوان افراد بالای ۵۵ سال به مراکز واکسیناسیون استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره واکسیناسیون گروه‌های هدف اظهار کرد: از امروز مورخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ تمامی افراد ۵۵ تا ۶۰ سال اراکی می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از ۴ مراکز واکسیناسیون (ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک سالن ورزشی شهید ساکی، سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی، مرکز تزریق واکسن واقع در انتهای خیابان قائم مقام، جنب استخر شهرداری و مرکز تجمیعی مصلی بیت المقدس اراک)، مراجعه کرده و واکسن نوبت اول خود را دریافت کنند.

وی افزود: در شهرستان‌ها استان مرکزی، افراد بالای ۵۵ سال با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تعیین شده نسبت به انجام این امر مهم اقدام کنند.

جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که بر اساس تاریخ ثبت شده در کارت واکسیناسیون، زمان تزریق نوبت دوم واکسن آسترازنکا آنها فرا رسیده است؛ می‌توانند به مصلی بیت المقدس (درب میدان البرز) مراجعه کرده و دُز یادآور واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با وجود اینکه چهارم مردادماه، آخرین فرصت مراجعه افراد بالای ۶۰ به منظور دریافت واکسن بود، مجدداً این فرصت تمدید شده است و این گروه سنی هر چه سریع‌تر به مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: تا تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ حدود ۲۱۴ هزار و ۶۶۳ دُز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی اراک شده که از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۴۸۹ دُز نوبت اول و ۶۳ هزار و ۱۷۴ دُز نوبت دوم بوده‌اند و در مجموع حدود ۸۲/۲ درصد آن تزریق شده است.

جمالیان در ادامه آمار دُز واکسن تزریق شده را در نوبت‌های اول و دوم به تفکیک بیان کرد و گفت: تاکنون از میان تعداد واکسن‌های تحویل گرفته شده، ۱۷۶ هزار و ۴۰۶ دُز واکسن بر اساس اولویت بندی تزریق شده است به طوری که ۱۲۶ هزار و ۴۷۱ دُز در نوبت اول و ۴۹ هزار و ۹۳۵ دُز در نوبت دوم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان پیروزی بر کرونا را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون دانست و از همشهریان تقاضا کرد که در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دنبال واکسینه کردن خود باشند.


11163632
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است