سیاسی 21:43 - 17 بهمن 1401

کنعانی: محاصره سوریه برای تسریع در امدادرسانی رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در جریان بازدید از خبرگزاری مهر که عصر امروز (دوشنبه) صورت گرفت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه گفت: ضمن ابراز همدردی مجدد با دولت و ملت ترکیه و سوریه، جانباختن جمع قابل توجهی از شهروندان دو کشور دوست، مسلمان و همسایه مرزی و منطقه‌ای را تسلیت عرض می‌کنم. مراجع ذی‌ربط در جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند که در حوزه امدادی و پزشکی کمک‌های لازم را در اختیار دو کشور قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت سوریه و تحریم‌ها علیه این کشور گفت: سوریه به دلیل بیش از ۹ سال تحمل جنگ، شرایط خاصی را دارد و نکته حائز اهمیت این است که باید کشورهای مختلف به دولت آمریکا برای رفع محاصره ظالمانه سوریه فشار آورند که کمک‌های بین المللی انسان دوستانه بدون هیچ گونه مانعی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مردم زلزله زده سوریه برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: همچنین امروز آقای خاجی دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، به صورت ویدئو کنفرانس گفتگوی دوجانبه داشت و بر ضرورت تسریع در کمک رسانی به سوریه و رفع موانع کمک رسانی تاکید ویژه کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان گفت: امیدواریم جامعه بین المللی در این رابطه به دو کشور و به ویژه به سوریه به عنوان یک کشور دارای شرایط خاص کمک‌های انسان‌دوستانه را سریع و مؤثر ارسال کند.

متن کامل مصاحبه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به زودی در خبرگزاری مهر، منتشر خواهد شد.


11807176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است