بین‌الملل 08:25 - 08 تیر 1403
رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نسبت به تأخیر دیوان بین المللی دادگستری درخصوص بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.

رئیس دیده بان حقوق بشر اروپا به تأخیر در صدور حکم بازداشت نتانیاهو اعتراض کرد

 «رامی عبده» رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه پنجشنبه شب نسبت به تأخیر دیوان بین المللی دادگستری درخصوص بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، عبده افزود: دیوان بین المللی دادگستری تصمیم خود در خصوص مجوز به دادستان کریم خان برای صدور قرار بازداشت نتانیاهو و گالانت به علت اتهام دست داشتن در جنایت جنگی در غزه را به تعویق انداخته است.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر افزود: به تأخیر افتادن حکم بازداشت نتانیاهو پس از آن رخ می‌دهد که انگلیس ۱۰ ژوئن (۲۱ خردادماه) یادداشتی به عنوان " دوست دادگاه " ارائه کرد و خواستار بازنگری در اختیارات دیوان بین الملی دادگستری در این خصوص شد.

سازمان فرد یا گروهی از افراد که می‌توانند در جریان رسیدگی به اختلاف در مرجع قضایی به عنوان «دوست دادگاه» مشارکت کنند. براساس برخی تعاریف در علم حقوق، دوستان دادگاه کسانی هستند که به طور کلی از طریق تقدیم اظهارات و دیدگاه‌های خود به صورت شفاهی یا کتبی اطلاعاتی را مربوط به موضوعاتی که از سوی طرفین اختلاف مطرح شده را در اختیار دادگاه قرار می‌دهند.

عبده اضافه کرد: انگلیس به نقش تاریخی خود در دفاع از رژیم استعماری ادامه می‌دهد. تأخیر دادگاه در صدور حکم علیه نتانیاهو و وزیر جنگ وی به معنای چراغ سبز نشان دادن به ادامه نسل کشی در غزه است.

این درحالی است که یدیعوت آحارنوت روزنامه صهیونیستی چاپ سرزمین‌های اشغالی دو روز پیش گفته بود که پیش‌بینی می‌شود که دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) و قبل از سفر نتانیاهو به آمریکا، قرار بازداشت وی به همراه گالانت را صادر کند.

در صورتی که قضات دیوان بین‌المللی دادگستری حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت را صادر کنند، آنها از سفر به ۱۲۴ کشور جهان محروم خواهند شد.

بر اساس این گزارش، در صورتی که سه قاضی دیوان بین المللی کیفری در لاهه با صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت موافقت کنند، این دو از این پس نخواهند توانست به هیچ یک از کشور‌های امضا کننده توافق رم سفر کنند.

این گزارش اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیگر اجازه سفر به کشور‌هایی همچون، آلمان، هلند، یونان، فرانسه، ژاپن، اسپانیا و دولت فلسطین را نخواهند داشت.

«کریم خان» دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد که این دیوان به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همچنین شماری از مقامات حماس است.

این اولین باری است که دیوان بین‌المللی کیفری رئیس یکی از نزدیک‌ترین متحدان آمریکا را هدف قرار می‌دهد. هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.


12067818
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد که مرحله هفتم عملیات سیوف الحق در تعقیب هسته‌های باقی مانده داعش آغاز شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع مصری خبر داد که قاهره تأکید دارد که ارتش رژیم صهیونیستی باید به صورت کامل از گذرگاه رفح عقب‌نشینی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر انفجار و سپس آتش‌سوزی در رستورانی در غرب ترکیه، ۴ نفر جان خود را از دست دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت غزه می‌گوید که ذخیره سوخت تقریبا تمام شده و ممکن است تا دو روز دیگر بخش‌های بهداشتی سراسر نوار غزه از کار بیفتند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های محلی یکشنبه آمار نهایی کشته‌شدگان سیل در دهلی نو را ۱۱ نفر اعلام کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دست کم ۶ عضو یک خانواده فلسطینی که برخی از آنان کودک بودند طی حمله هوایی وحشیانه در رفح به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس سابق نمایندگان آمریکا گفت که اجازه نمی‌دهد حزب دموکرات به دنبال فرد جدیدی برای نامزدی این حزب باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور صربستان می‌گوید که نشانه‌های متعددی وجود دارد که نشان از آمادگی برای یک درگیری مسلحانه بزرگ قریب الوقوع در مناطق مختلف جهان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عربستان سعودی در پی افزایش تنش‌ها در شمال فلسطین اشغالی، از شهروندان خود خواسته است فورا لبنان را ترک کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نشست میان طرف‌های سوریه و ترکیه در پایتخت عراق، آغاز خواهد شد و این گام، آغاز یک روند طولانی مذاکرات خواهد بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است