اجتماعی 15:48 - 10 مهر 1401

پویش همه حاضر؛ جایی برای تأمین نوشت افزار کودکان مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش "همه حاضر" برای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار در آستانه سال تحصیلی جدید راه اندازی شد. پویش «همه حاضر» با هدف تأمین نوشت افزار برای کودکان مناطق محروم راه اندازی گردید و علاقمندان برای مشارکت در این پویش می‌توانند با مراجعه به سایت دیجی کانون، تعداد بسته‌های خود را انتخاب و سپس با کلیک روی گزینه پرداخت و اتصال به درگاه بانک در این پویش شرکت نمایند.

درباره این پویش با حمیدرضا خان محمدی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گفتگویی انجام داده‌ایم که در زیر می‌توانید مطالعه نمائید.

چرا همه حاضر؟

در دو سال کرونا شرایط خاصی بر آموزش و پرورش حاکم بود و بعد از این شرایط سخت برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کردیم تا دانش آموزان حضور پُرشکوه در مدارس داشته باشند و آرزو می‌کنیم همه دانش آموزان و فرزندان لازم و التعلیم سرزمین عزیزمان ایران در کلاس درس حاضر شوند و با این آرزو که همه را در کلاس حاضر ببینیم نام پویش را «همه حاضر» گذاشتیم.

این پویش چرا دیر شروع شد؟

پویش از تیرماه به دستور معاون اول رئیس جمهور و جلب همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادها و همچنین شناسایی ظرفیت‌های تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی آغاز شد و آنچه امروز از «پویش همه حاضر» در فضای مجازی و رسانه ملی شاهد هستیم فعالیت این پویش در بخش مردمی می‌باشد.

نکته دیگر که لازم به ذکر است یادآور شوم این است که تأمین مایحتاج نوشت افزار دانش آموزان مناطق کم برخوردار موضوعی نیست که فقط به ابتدای مهرماه محدود شود. مرحله اول توزیع نوشت افزار تا پایان مهر اجرایی خواهد شد و در طول سال نیز این توزیع به صورت برنامه ریزی شده ادامه خواهد داشت.

برای چه تعداد بسته لوازم التحریر برنامه ریزی صورت گرفته و این لوازم التحریر چه ویژگی هایی دارد؟

بسته‌های لوازم التحریر برای یک میلیون دانش آموزان پیش بینی شده است. این بسته‌ها با قیمت حدوداً سیصد هزار تومان تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار می‌گیرد که البته تهیه این بسته‌ها در بیرون حدود پانصد تا ششصد هزار تومان هزینه خواهد داشت.

مهم‌ترین ویژگی بسته‌های لوازم التحریر پیش بینی شده این است که این بسته‌ها از کالاهای تولید داخل با نشان‌ها و علائم ایرانی اسلامی که هم جنبه حمایت از تولید ملی و هم جنبه آموزشی و فرهنگی دارد، تهیه شده است. بنابراین دانش آموز ما اولین چیزی که می‌خواهند یاد بگیرند و بنویسند با لوازم تولید داخل انجام می‌شود و علائم و تصاویر و نشانه‌های فرهنگی ایرانی – اسلامی پیام مناسب را به دانش آموزان القا می‌کند. این امر موجب می‌شود تا در میان دانش آموزان ما حس خود باوری تقویت شود و از القا فرهنگ بیگانه که روی لوازم تحریر غیرایرانی بعضاً وجود دارد جلوگیری ‌کند.

آیا در توزیع لوازم التحریر کرامت و عزت نفس دانش آموزان لحاظ شده است؟

مدارس مناطق محروم، روستایی، عشایر و مرزی مشخص شده‌اند و دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مدارس با کد ملی شناسایی شده‌اند و توزیع لوازم التحریر هم با حفظ کرامت و عزت نفس دانش آموزان توسط مسئولین مدرسه صورت می‌گیرد. در این دوره سعی شده توزیع اقلام توسط خیریه‌ها و عزیزان دیگر برای دانش آموزان محروم به صورت هماهنگ صورت گیرد تا کسی از دریافت بسته اهدایی باز نماند و کسی هم لوازم التحریر را دو مرتبه دریافت نکند. این بسته‌ها در برخی از مناطق محروم به صورت تشویقی در قالب برگزیدگان درسی و یا اخلاقی در مدرسه اهدا ‌می‌شود تا عزت نفس دانش آموزان بیشتر حفظ شود.

تبلیغ پویش در مدارس و استان ها چگونه انجام شده و اولیا چگونه می توانند کمک خودشان را اهدا کنند؟

«پویش همه حاضر» در قالب بخشنامه به همه استان‌ها ابلاغ شده است و اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی اختصاصی ادارات کل استان‌ها، مناطق و مدیران مدارس انجام گردید و صداوسیما و اصحاب رسانه نیز به اطلاع رسانی این پویش پرداخته‌اند. خانواده‌هایی که تمایل دارند در این پویش سهیم باشند می‌توانند با مراجعه به سایت پویش در شبکه شاد هم لوازم التحریر با قیمت و تخفیف مناسب برای فرزند خودشان خرید کنند و هم برای دانش آموزان مناطق محروم خرید و آن را اهدا کنند. هموطنان همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری پویش با آدرس ستاره هفت هشتاد یا از طریق «آی گپ» و سایر پیام رسان های‌ایرانی خرید نمایند.

تاکنون چقدر لوازم التحریر تهیه شده است؟

آمار دقیق در دست ندارم، اما تا روز پنجم حدود صد هزار بسته از محل کمک‌های مردمی آماده شده که در حال بسته بندی است و ان‌شاالله پانزده مهر توزیع آن را آغاز می‌کنیم. ان‌شاالله گزارش چگونگی توزیع در هر استان و تعدادش را هم از طریق رسانه‌های به سمع و نظر هموطنان خواهیم رساند.


11700798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خرابی برخی پله‌برقی‌های تهران تردد را برای شهروندان سخت کرده که برای کاهش این مشکل معاون فنی شهرداری تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله‌برقی تا سه ماه‌آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است