سیاسی 18:25 - 29 شهریور 1403
سفیر کشورمان در روسیه در دیدار سالانه وزیر امور خارجه روسیه با سفرای کشور‌های ساحلی خزر از آمادگی ایران برای میزبانی نشست نخست‌وزیران این کشور‌ها خبر داد.

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی نشست نخست‌وزیران کشور‌های ساحلی خزر

سفیر کشورمان در روسیه در دیدار سالانه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با سفرای کشور‌های ساحلی خزر حضور یافت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نشست نخست‌وزیران این کشور‌ها را اعلام کرد.

از سفارت ایران در مسکو، در این دیدار که سالانه و به مناسبت روز جهانی خزر در محل وزارت خارجه روسیه برگزار می‌شود، طرف‌ها به بحث و تبادل نظر در خصوص چشم انداز‌های همکاری و رویداد‌های پیش رو پرداختند.

سفیر کشورمان ضمن اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از نشست نخست وزیران کشور‌های ساحلی خزر در تهران در خصوص برخی پیشرفت‌ها در همکاری میان کشور‌های حاشیه دریای خزر از جمله در زمینه کریدور شمال-جنوب به طرح سخنانی پرداخت.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه روسیه نیز در این پیوند گزارش داد: سرگئی لاوروف نشستی سالانه در مسکو با سفرای کشور‌های حاشیه خزر برگزار کرد که به طور سنتی به روز جهانی دریای خزر اختصاص داشت. بنا بر این گزارش، طرفین در مورد طیف وسیعی از موضوعات همکاری چندجانبه در منطقه خزر و تعامل نزدیکتر در قالب پنج کشور از جمله تدارک نشست آتی وزرای خارجه کشور‌های حاشیه دریای خزر در ترکمنستان تبادل نظر کردند. از سال ۱۳۸۵، روز ۲۱ مرداد همزمان با ۱۲ اوت روز جهانی دریای خزر نام گرفته است.

 در این روز کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر معروف به کنوانسیون تهران که به تصویب همه کشور‌های ساحلی رسیده بود، لازم الاجرا شد. پیش از این، قرار بود سومین اجلاس اقتصادی خزر با حضور نخست‌وزیران کشور‌های ساحلی دریای خزر اواخر آبان ماه پارسال به میزبانی ایران و در حوزه‌های حمل ونقل، سرمایه‌گذاری مشترک، نفت و گاز، مالی و بانکی و همکاری فنی و مهندسی و فناوری برگزار شود.


12094440
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور امام جمعه بیروت هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان به بررسی آخرین تحولات در نبرد محور مقاومت با صهیونیست‌ها پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان چنین رفتار‌هایی را تهدید علیه امنیت بین‌المللی خواند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس در بیانیه‌ای نوشت: عملیات وعده صادق امتداد دفاع مقدس و محصول درس‌های مکتب مقاومت است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه با انتشار اطلاعیه‌ای از انهدام تیم تروریستی درحال ورود به خاک ایران از مرز مریوان کردستان خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در پی اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت که اقدامات حقوقی و بین‌المللی در این باره در دستور کار قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر کشورمان در روسیه در دیدار سالانه وزیر امور خارجه روسیه با سفرای کشور‌های ساحلی خزر از آمادگی ایران برای میزبانی نشست نخست‌وزیران این کشور‌ها خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در عراق در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه رایزنی و گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل سپاه طی پیامی به دبیرکل حزب‌الله لبنان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر رویکرد غیرجناحی در حمایت از احزاب، خانه احزاب را از نهاد‌های اصلی تدوین چارچوب وفاق ملی دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر حمل و نقل ونزوئلا با وزیر دفاع و رئیس بخش ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است