اقتصادی 11:35 - 09 فروردین 1403
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: سه هشدار هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید و وزش باد شدید در نواحی مختلف صادر شده است.

صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از صدور سه هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: هشدار سطح نارنجی برای نفوذ سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب، تداوم فعالیت سامانه قدیم در نیمه‌شرقی است که از امروز شروع و تا فردا ۱۰ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، در نقاط گرمسیر با رعدوبرق، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه  از جمله مخاطرات این  هشدار هواشناسی است.

ضیائیان اظهار کرد: لرستان، مرکزی، اصفهان، یزد، ارتفاعات مازندران، جنوب خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال فارس، شمال غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان  از جمله  شهرهای است که‌ درگیر این سامانه بارشی می شوند.

او گفت:احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: هشدارسطح زرد برای افزایش گرادیان فشاری طی فردا صادر شده  که براثر این سامانه شاهد وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک خواهیم بود.

وی افزود: بوشهر،کرمانشاه، ایلام، شمال اصفهان، شرق سمنان، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان از جمله  استان های درگیر این سامانه است.

ضیائیان گفت: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا هشدار دیگری است که طی امروز و فردا رخ می دهد و در این مدت افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر می رسد.

وی گفت: مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز درگیر این وزش باد می شوند و  خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی وجود دارد.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.


12042486
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هنوز امکانات و ماشین آلات تخصصی در مرز شمتیغ و ایستگاه راه آهن روزنک کامل نیست وتشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن در حال انجام است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: ما با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم و از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی بازار سرمایه و از اجزای مهم اقتصاد کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر صنایع نساجی گفت: صادرات فرش ماشینی ۲۸۰ میلیون دلار بوده که یک سوم از کل ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در دفتر نساجی را به خود اختصاص داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز هشتم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۲ هزار و ۸۶۵ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تنظیم گر ایمنی خودرو در آمریکا، برای فراخوانی که خودروسازی تسلا سابقا برای ۲ میلیون خودرو با نقص فنی سیستم خودران اعلام کرده بود، پرونده باز می‌کند.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط، انتظار داریم شاخص کل بورس به روند صعودی خود در میان مدت ادامه دهد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نیازمند نوسازی با شرایط خاص هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: نصب علائم و تابلو‌های هشدار دهنده در زون‌های فرونشست زمینه ساز کاهش مخاطرات و ایجاد مشکلات برای رانندگان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است