استانی 09:14 - 29 شهریور 1400

کتاب‌خوانی یکی از ضروریات نسل جوان است

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نسل جوان نیاز دارد که هم بداند و هم بخواند و این میسر نمی‌شود مگر با راه‌اندازی نهضت کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مختلفی که با تلاش نویسندگان مختلف در موضوعات متنوع در دسترس همگان قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، ادامه داد: برای مطالعه و تشویق جوان به کتاب خوانی نیاز است که در این زمینه فرهنگی سازی لازم انجام شود.

امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد: تهیه فهرست مطالعاتی و برنامه مطالعاتی متناسب برای نقاط و قشرهای مختلف از طریق نهاد کتابخانه‌ها و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف کتابخوانی در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی مؤثر است.

وی با اشاره به جایگاه حقیقی کتابخوانی به عنوان محل آرامش که در تعابیر دینی بر روی آن تأکیدات ویژه شده است، افزود: تعبیر نویسندگی به عنوان یک نعمت، که در بر دارنده آداب جاویدان است، به منزله اطلاع رسانی اخبار گذشتگان به بازماندگان و از بازماندگان به آیندگان در سایه مطالعه و کتاب خوانی شکل می‌گیرد.

فاطمی نسب خاطرنشان کرد: امروز به دلیل وسوسه‌های فکری زیاد در بین نسل جوان، سلامت فکری را می‌توان با کتاب‌خوانی تأمین کرد.

وی گفت: در میان همه موضوعات متنوع کتاب‌ها و محتواهای موجود، بهترین محتوا و کتاب، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والای اسلامی و انقلابی هدایت کند.

امام جمعه گیلانغرب با دعوت از مردم برای شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از این راه‌های فرهنگ سازی برای دعوت نسل جوان به کتابخوانی بوده و تنوع در موضوعات و رده‌های سنی از محاسن این جشنواره برای تشویق نسل جوان و نوجوان کشور به مطالعه است.


11235830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است