بین‌الملل 11:51 - 27 خرداد 1403
نشریه ترکیه ای در گزارشی از آغاز مجدد مذاکرات بین سوریه و ترکیه در پایگاه نظامی روسیه در لاذقیه خبر داد.

از سرگیری مذاکرات سوریه و ترکیه با وساطت روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه آیدینلیک ترکیه در گزارشی با اشاره به آغاز تماس ها بین دمشق و آنکارا با وساطت روسیه نوشت: پس از یک وقفه در گفتگوها بین ترکیه و دولت سوریه، این مذاکرات مجدداً از سر گرفته شده است. مقاماتی از ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه و سوریه هفته گذشته در پایگاه حمیمیم در لاذقیه که تحت کنترل روسیه است با یکدیگر دیدار کرده اند.

این دیدار درباره ادلب و تحولات رخ داده در اطراف آن انجام شده است. این مذاکرات دقیقاً یک روز پس از دیدار هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام گرفته است.

منبع سوری به آیدینلیک گفته است که دیدار بعدی مقامات ترکیه و سوریه در بغداد پایتخت عراق برگزار خواهد شد.

محمد شیاع السودانی در مصاحبه ای در ماه می گفته بود که برای نزدیکی ترکیه و سوریه و آغاز گفتگوهای دو جانبه بین آنها تلاش می کنیم. دمشق و آنکارا نسبت به این موضوع رویکرد مثبتی دارند.

دسامبر سال 2022 بود که مذاکرات بین ترکیه و سوریه آغاز و در مسکو در قالب مذاکرات بین وزرای دفاع دو کشور دنبال شد. در سال 2023 این مذاکرات به سطح وزرای خارجه رسید اما علیرغم دیدارها و مذاکرات انجام گرفته، این دیدارها نتایج عینی به همراه نداشت.

در حالیکه ترکیه مدعی است به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته و قصد اشغالگری ندارد، سوریه شرط مذاکرات را خروج نظامیان ترکیه از شمال این کشور و نیز عدم حمایت آنکارا از تروریستها عنوان کرده است. همین موضوع باعث توقف مذاکرات شد.

انتهای پیام/


12064048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ادعا می‌شود که مشاور ارشد جو بایدن به حزب الله هشدار داده که نمی‌تواند اسرائیل را برای حمله نکردن به لبنان مهار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ادعا می‌شود که مشاور ارشد جو بایدن به حزب الله هشدار داده که نمی‌تواند اسرائیل را برای حمله نکردن به لبنان مهار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان ویکی‌لیکس در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که جولیان آسانژ روز سه‌شنبه زندان بلمارش واقع در لندن را پس از ۱۹۰۱ روز حبس ترک کرد و سوار بر هواپیما از انگلیس عازم وطنش استرالیا شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه خواهر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به شهادت رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله کی‌یف به خاک روسیه با اجازه آمریکا، مسکو تهدید کرد که انتقام کودکانی را که در این حمله کشته شدند از آمریکا خواهد گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا با تکرار ادعا‌ها درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در هفدهمین گزارش خود در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (۲۰۱۵) و برجام گفت: من مجدداً از اعضای این توافق و آمریکا می‌خواهم که همه راه‌های موجود برای گفتگو و همکاری را دنبال کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل بار دیگر بر مواضع این نهاد برای استقرار آتش بس در غزه و تبادل اسرا تاکید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به آمریکا به دنبال تلاش برای آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از اسرائیلی‌های مقیم آمریکا با طرح ادعای کمک آنروا به حماس از این نهاد شکایت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است