اجتماعی 18:08 - 11 فروردین 1402
دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورتی که سازمان سنجش بخواهد به مصوبه هیأت عالی گزینش و دستور وزیر علوم توجه نکند، گزینش آموزش‌ و پرورش در شهریور ماه امکان پاسخگویی ندارد و لذا روند اعلام اسامی قبول شدگان کنکور دچار وقفه خواهد شد و مسؤولیت آن با سازمان سنجش خواهد بود.

گلایه گزینش آموزش و پرورش از سازمان سنجش/ مصوبه هیأت عالی گزینش بر زمین مانده است

سید امیرمحمد خرازانی نماینده وزیر آموزش و پرورش در هیأت مرکزی گزینش و دبیر هیأت مرکز گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: در حالی که در سال ۱۴۰۱ هیأت عالی گزینش با حضور دو معاون رئیس جمهور یعنی معاون امور استخدامی و معاون اجرایی وقت و وزیر آموزش و پرورش و همچنین نمایندگان قوه مقننه و قضائیه مصوبه‌ای مبنی بر نیمه متمرکز شدن بعضی از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را امضا کردند و به دستگاه های مسؤول ابلاغ شد و به‌رغم نامه وزیر آموزش و پرورش به وزیر علوم مبنی بر اجرایی شدن این مصوبه و دستور وزیر علوم به رئیس سازمان سنجش، اما متاسفانه همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و سازمان سنجش نظر خود را اعمال می‌کند.

وی با اشاره به روند پذیرش و گزینش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی آینده، گفت: این روند به‌گونه‌ای است که برای بررسی صلاحیت و گزینش متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه بررسی صلاحیت‌ها ۳ برابر ظرفیت خواهد بود نیازمند زمان حداقل ۳ ماه را دارد و در مدت کوتاه ۱۵ روز در شهریور این کار مهم و بزرگ به صورت دقیق و درست امکان‌پذیر نیست.

خرازانی تصریح کرد: بر همین اساس اعلام می‌کنم در صورتی که سازمان سنجش بخواهد به مصوبه هیأت عالی گزینش و دستور وزیر علوم توجه نکند، گزینش وزارت آموزش‌ و پرورش در شهریور ماه امکان پاسخگویی ندارد و لذا روند اعلام اسامی قبول شدگان کنکور دچار وقفه شده و مسؤولیت آن با سازمان سنجش خواهد بود.

پایان پیام/


11852571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اعلام کرد: امروز و فردا همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار، طبق روال روز‌های قبل فعال است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد گفت: کسانی که به قداست‌شکنی نماد‌های مذهبی دست می‌زنند بدانند که دستگاه قضایی با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد از اجرای ۶۰ هزار آموزش مهارتی برای مددجویان تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران گفت: تا پایان سال بزرگراه شهید شوشتری تکمیل و فاز یک آن که شامل ۹ و نیم کیلومتر ابتدایی است، زیر بار ترافیک می‌رود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت بازار کالا‌های اساسی و تأمین ذخایر کالا‌ها هشدار داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیرو انتشار برخی اخبار مبنی بر ضبط گوشی‌های آیفون رجیستر نشده در ایستگاه‌های مترو، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه این خبر را تکذیب کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در آستانه اربعین حسینی (ع) توصیه‌هایی را به زائرین عتبات عالیات ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: در حال حاضر میانگین حقوق پرداختی به سربازان ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سالاری گفت: برخی تاکسی‌های غیرمجاز در فرودگاه به بهانه جابجایی مسافر، اقدام به دلالی ارز نموده که با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سالاری گفت: برخی تاکسی‌های غیرمجاز در فرودگاه به بهانه جابجایی مسافر، اقدام به دلالی ارز نموده که با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است