استانی 09:14 - 29 شهریور 1400
ایسنا/اصفهان مدیر خانه ادبیات مستقل افغانستان از انتشار فراخوان جایزه‌ی «جان‌تان جور» خبر داد؛ جایزه‌ای که به‌منظور پاسداشت «ابوالفضل بیهقی» راه‌اندازی شده و ویژه‌ی مهاجران افغانستانی ساکن استان اصفهان است.

جایزه‌ای ادبی برای مهاجران افغانستانی

غلام عباس حسینی، درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت خانه  ادبیات مستقل افغانستان به ایسنا می‌گوید: این انجمن ادبی سابقه‌ای ۱۵ ساله دارد و حدود ۹ سالی هست که پنجشنبه‌ی هر هفته، نشستی را در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌کند. البته شیوع کرونا باعث شد که مدتی محدود به انجام فعالیت‌های مجازی شویم.

او ادامه می‌دهد: خانه ادبیات مستقل افغانستان سابقه‌ی برپایی جشنواره‌ی ماورا را در حوزه شعر و نویسندگی دارد و اکنون نیز با همکاری حوزه هنری استان اصفهان و به‌منظور یافتن نویسندگان مستعدی که شرایط زندگی و مهاجرت، فرصت شکوفا شدن این توانایی را به آن‌ها نداده، فراخوان جشنواره‌ی «جان‌تان جور» را منتشر کرده است.

مدیر خانه ادبیات مستقل افغانستان، تصریح می‌کند: این جایزه دارای دو بخش داستان کوتاه و خاطره‌نویسی است و موضوع ارسال اثر به آن نیز آزاد است، اما به دلیل پاسداشت ابوالفضل بیهقی و به یاد هزاران سال همزیستی مسالمت‌آمیز بین ملت ایران و افغانستان، موضوعاتی نظیر بیهقی از نیشابور تا غزنی، افغانستان من، جان ایران جان افغانستان، شب‌های روشن مهاجران، هندوکش و شب طولانی پیشنهاد می‌شود.

حسینی یادآور می‌شود: تمام داستان نویسان و قلم‌ به‌ دستان افغانستانی ساکن اصفهان می‌توانند در این جایزه شرکت کنند و هر نویسنده در هر بخش قادر به ارسال یک اثر است. برای تعداد کلمات و سن شرکت‌کنندگان نیز محدودیتی وجود ندارد، اما اسلوب داستان کوتاه و خاطره نویسی باید در آثار رعایت شود.

او با بیان اینکه داوران این جایزه، چند تن از اهالی قلم ایران و افغانستان خواهند بود، می‌افزاید: اختتامیه این جایزه ادبی، یکم آبان ماه، هم‌زمان با روز گرامیداشت بیهقی در سالن سوره حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر خانه ادبیات مستقل افغانستان، از علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت ادبی دعوت می‌کند که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی شیوه‌ی ارسال اثر، به نشانی @kh.adabyat.afg  و یا artesfahan.ir@ سر بزنند و خبر می‌دهد که در طول برگزاری این جایزه، کارگاه آموزشی نویسندگی ویژه‌ی شرکت‌کنندگان نیز پنجشنبه‌ی هر هفته در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


11235827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است