بین‌الملل 23:53 - 29 شهریور 1403
ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع اعلام کردند که آماده راه‌حل‌های صلح آمیز برای پایان دادن به جنگ هستند.

ابراز آمادگی طرف‌های جنگ سودان برای مذاکرات صلح

در حالی که بیش از ۱۷ ماه از جنگ سودان می‌گذرد، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش این کشور اعلام کرد که دولت سودان آماده استقبال از «تلاش‌های سازنده» با هدف پایان دادن به جنگ است. 

به گزاش رویترز، «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع نیز در پیام مشابهی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما بر تعهد خود به مذاکرات آتش بس تاکید می‌کنیم. معتقدیم که راه صلح در گفتگو نهفته است، نه خشونت. به مشارکت در گفتگو‌های صلح برای تضمین آینده‌ای عاری از ترس و رنج برای همه غیرنظامیان سودانی ادامه خواهیم داد». 

با این حال، جنگ سودان از آوریل سال گذشته میلادی آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تا کنون بیش از ۱۲ هزار کشته بر جای گذاشته است. دو طرف متخاصم که گام‌های مشخصی را برای دستیابی به یک راه حل مسالمت‌آمیز ترسیم نمی‌کنند، همواره یکدیگر را به دلیل شمار بالای قربانیان سرزنش کرده و طرف مقابل را به سوء استفاده از قدرت متهم می‌کنند.

جنگ سودان از زمانی آغاز شد که درگیری بین دو جناح رقیب (ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع) سرانجام مرگبار شد. ریشه جنگ قدرت کنونی را می‌توان در سال ۲۰۱۹ جستجو کرد، زمانی که نیرو‌های پشتیبانی سریع و نیرو‌های نظامی عادی سودان برای برکناری «عمر البشیر» از قدرت همکاری کردند. زمانی که تلاش‌ها برای انتقال به یک دولت دموکراتیک با شکست مواجه شد، بسیاری از تحلیلگران احساس کردند که رویارویی نهایی بین البرهان و محمد حمدان دقلو (ملقب به حمیدتی) اجتناب‌ناپذیر است.

مترجم: زهرا نجفی


12094489
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت هواپیمایی دلتای آمریکا اعلام کرد که پرواز‌های این شرکت به تل‌آویو به دلیل تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان تا آغاز سال جدید میلادی لغو خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع اعلام کردند که آماده راه‌حل‌های صلح آمیز برای پایان دادن به جنگ هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام اوکراینی می‌گوید زلنسکی کار‌های زیادی بر خلاف منافع کشور انجام داده و در صورت ادامه اجتناب از برگزاری انتخابات، احتمال کودتا وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌های حزب الله در پی درگیری شدید با ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک المطله اصابت کردند که منجر به قطع برق در آن شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد که ۱۱ کشور جدید برای عضویت در شورای حکام در دوره زمانی ۲۵/ ۲۰۲۴ انتخاب شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او هفته آینده با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واشنگتن دیدار خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور از رژیم صهیونیستی در برابر هر تهدیدی دفاع می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یونیسف می‌گوید گفتگو‌هایی برای اضافه کردن مواد مغذی و انواع دیگر واکسن به برنامه واکسیناسیون کودکان غزه در جریان است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس اعلام کرد که مواضع و سخنان امروز (پنجشنبه) سید حسن نصرالله تحسین برانگیز و سیلی محکمی به نتانیاهو بوده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات سوئدی یک زن ۵۲ ساله را به دلیل ارتباط با داعش به ارتکاب نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی در سوریه متهم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است