فرهنگی‌هنری 13:17 - 17 تیر 1399
سرپرست دفتر تالیف کتاب‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه کاهش تمرکز یکی از سیاست‌های این دفتر در برنامه‌ریزی درسی است و امکان آزادسازی ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های درسی را فراهم خواهیم کرد، گفت: آمایش سرزمینی و توجه به ارائه الگوهای مشارکتی، راه‌اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تصویب استانداردهای ارزشیابی و شایستگی‌ تدوین شده که نیازمند حمایت جدّی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی است.

احتمال آزادسازی۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های درسی /طراحی کارگروه مهارت‌آموزی به‌زودی

به گزارش ایسنا، افشار بهمنی در نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی گفت: ما در ابتدا باید آسیب‌شناسی جدی نسبت به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این آسیبها شناسایی و راهکارهایی هم برای آنها طراحی شده است، ادامه داد: در طول اجرای برنامه های یک سال گذشته به مباحثی همچون آموزش‌های عمومی، تلفیق نظر و عمل، فرهنگ کار و تلاش توجه ویژه ای داشتیم تا هدایت تحصیلی فرایندی و مهارتها و شایستگی‌های پایه مورد نیاز در همه دوره های تحصیلی محقق شود.

بهمنی با تأکید بر اینکه کاهش تمرکز یکی از سیاستهای این دفتر در برنامه‌ریزی درسی است و امکان آزادسازی ۱۰ تا ۲۰درصد برنامه‌های درسی را فراهم خواهیم کرد، گفت: آمایش سرزمینی و توجه به  ارائه الگوهای مشارکتی، راه‌اندازی مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تصویب استانداردهای ارزشیابی و شایستگی‌ تدوین شده در این سازمان مباحث مهمی است که نیازمند حمایت جدّی شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی است.

وی درباره شناسایی چهار خانواده محوری آسیب‌ها و مسائل در این زمینه شامل مسائل آموزش عمومی، شامل مسائل مربوط به زیر ساختها، مسائل مشارکت و مسائل مربوط به کاهش تمرکز و کاهش تصدی گری مطالبی را بیان نمود.

سرپرست دفتر تالیف کتابهای فنی حرفهای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از طراحی کارگروه مهارت‌آموزی وزارت آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،  محمدرضا سپهری ، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی و دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی نیز با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سازمانی بسیار مهم برای این شورا است گفت: امیدوارم این رابطه ما با این سازمان به این جلسه محدود نشود. می‌خواهیم رابطه مستمری داشته باشیم از این جهت مهم است که می‌خواهیم راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت مهارتی نهادینه شود و فرهنگ کارمان که در این ۱۰۰ سال اخیر و بعد از اکتشاف نفت تخریب شده را احیا کنیم.

وی افزود: فرهنگ کار ایران مانند شالیکاران شمال، کاشی‌کاران اصفهان، قالی‌بافان کاشان،  صنایع منبت، خاتم کاری و غیره روز به روز تحلیل رفته و از سوی دیگر شاید جوانان ما به نحوی این سختی‌ها را تحمل نمی‌کنند، شاید راحت‌طلبی و شاید متأثر از فضای جهانی باشد.

سپهری با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها باید ریشه‌یابی شود بیان کرد: آموزش مهارتها در کتابها اهمیت زیادی دارد، نیازمند به روز رسانی معلمان، مربیان و اساتید و حتی نظام دانشگاهی هستیم.

دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت: راهنمایی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت مهارتی و فنی حرفه‌ای، ارتقای فرهنگ کار با زبان شیوا در کتاب‌ها برای جوانان، احیای مرام نامه‌ها برای جوانان و بیان ارتباط جوانان با بازار کار انتظاراتی است که از دکتر ملکی داریم.

انتهای پیام


10607451
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است