اقتصادی 12:47 - 29 دی 1395
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اعلام آمادگی ۹ شرکت اروپایی برای اجرای طرح توسعه بندر شهیدرجایی خبر داد و گفت: ۱۷ خط کشتیرانی، به بنادر ایران بازگشتند.

۹شرکت اروپایی در راه بندرشهید رجایی/بازگشت ۱۷خط کشتیرانی به بنادر

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد گفت: بخش حمل‌ و نقل و از جمله حوزه دریایی، جزو اولین اهداف طرف‌های غربی برای زمین‌گیر کردن اقتصاد کشورمان بود و این بخش را برای قطع مبادلات کالایی و بالابردن هزینه‌ها، موردنظر قرار داده بودند؛ چراکه بیشترین میزان حمل‌ و نقل کالایی در اقتصاد ایران، از طریق دریا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خطوط کشتیرانی در این حوزه مورد سنگین‌ترین تحریم‌ها قرار گرفت، افزود: غربی‌ها در حوزه‌های خطوط، بیمه‌ای و اپراتوری اقتصاد ایران را تحت تحریم قرار داده بودند که از یکسال گذشته، همه تحریم‌های مربوطه در همه بخش‌ها برداشته شد و ایران در حال حاضر، در این زمینه‌ها هیچ‌گونه محدودیتی ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر، همه محدودیت‌ها در این حوزه برداشته‌ شده است، گفت: بعد از لغو تحریم‌ها، شاهد بازگشت ۱۷ خط کشتیرانی به بنادر کشورمان هستیم و امکان رفت‌ و آمد کشتی‌های ایرانی به همه بنادر مهم ازجمله بنادر اروپایی فراهم‌شده است و به‌صورت زمان‌بندی، شاهد رفت‌ و آمدهای هفتگی و ماهانه به این بنادر هستیم.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلاتی که برای کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی کشورمان ایجادشده بود، مشکلات بیمه‌ای بود، گفت: مؤسسات رده‌بندی جهانی، فعالیت خود را با همکاری شرکت‌های ایرانی آغاز کرده‌اند و مشکل بیمه کشتی‌های کشورمان نیز به‌طور کامل رفع شده و به‌راحتی می‌توانیم از این امکان استفاده کنیم؛ ضمن اینکه تحریم‌های مربوط به اپراتوری هم رفع شده است.

سعیدنژاد به خرید تجهیزات موردنیاز کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از لغو تحریم‌ها، به بازار رقابتی در این زمینه دسترسی پیدا کرده ایم و دیگر مجبور نیستیم از چند کشور یا شرکت خاص خرید کنیم، در همین زمینه یک محموله مهم تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای بنادر، خریداری‌شده و در روزهای آینده وارد بندر چابهار می‌شود.

وی به فراهم شدن امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: بعد از لغو تحریم‌ها، به‌شدت شاهد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی هستیم و برای توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی اعلام نیاز کرده ایم که در حال حاضر، ۹ شرکت بزرگ اروپایی برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این حوزه شاهد اتفاقات مهمی خواهیم بود، گفت: سرمایه‌ گذاری انجام‌شده از سوی هند در بندر چابهار به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار است که در حوزه ساخت، بهره‌برداری و انتقال نیز یک سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری در همین بندر از سوی سرمایه گذاران این کشور، به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون دیگر کالاها با واسطه از بنادر کشورهای همسایه وارد نمی‌شود و این امر باعث کاهش هزینه‌ها شده است.


8681347
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود که تولید داخل بیش از نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس و تهران - کرج هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت بر افزایش تعداد مراکز تجاری از ۱۰ مرکز به حداقل ۱۵ مرکز و افزایش تعداد رایزنان به ۱۲ رایزن تاکید کرد و از توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا خبر داد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه‌وشهرسازی گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس تمامی حق‌الزحمه‌های نجومی که توسط مشاوران املاک گرفته می‌شد برچیده شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و استحصال آب ۵۰۰ تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تامین زمین، زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن ویلایی را فراهم می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران گام‌های مهمی برای اطمینان از کاهش موثر خطر بلایا و گنجاندن موضوع‌های مرتبط در مباحث مدیریت برنامه‌ریزی برداشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است