اجتماعی 08:01 - 04 دی 1393
جاسک -ایرنا - رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله (ص) صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اجتماعی ایرنا به جاسک، این رزمایش در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند برگزار می شود.



رزمایش مزبور صبح امروز پس از اعلام رمز یا 'رسول الله' (ص) توسط امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی فرمانده رزمایش با گسترش و استقرار یگان های مختلف زمینی، جنگنده های هوایی و سامانه های پدافندی در جنوب شرق کشور و شناورهای سطحی و زیر سطحی در عمق آبهای دریای عمان آغاز شد.



در اولین مرحله رزمایش محمد رسول الله (ص) یگان های نیروی زمینی در قالب طرح های چابک سازی سرعت عمل خود در جابجایی، آماده سازی، ایجاد استحکامات مهندسی و استقرار پاسگاه های فرماندهی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارزیابی می کنند.



داورانی با نظر قرارگاه «ذوالفقار» در این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی عملکرد نیروهای حاضر در آن می پردازند.



پروازهای اطلاعاتی پهپادهای ساخته شده توسط این نیرو و صنایع دفاعی ، اجرای شورهای متعدد ستادی برای هدایت یگانها در وضعیت های غیرمترقبه، شبیه سازی بازی جنگ، استفاده از سامانه های شنود و فناوری های نوین ارتباطی و جنگ الترونیک و اجرای پرش های چتربازی بخش هایی از مرحله اول رزمایش است که با کارگیری 27 رسته از نیروی زمینی انجام می شود.



این نیرو در منطقه ای به وسعت 43 هزار کیلومتر مربع آغاز کننده این رزمایش خواهد بود.



جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی مرحله زمینی رزمایش گفت: استفاده مطلوب از تجربیات فرماندهان و انتقال آن به جوانان و هدایت بخش هایی از عملیات توسط جوانان بخش هایی از رزمایش نیروی زمینی است.



امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: گوشه هایی از توانمندی های رزمی و دفاعی ارتش و تعدادی از دستاوردهای خودکفایی نیروی زمینی در صحنه رزم ارائه خواهد شد.



همزمان با مرحله زمینی رزمایش انواع واحد های شناور نیروی دریایی و یگان های پروازی این نیرو به مناطق تعیین شده عزیمت می کنند و سامانه های پدافند هوایی با برد مختلف در مناطق تعیین شده مستقر و تمرین انواع



جنگنده های هوایی آغاز می شود.



بنابر اعلام امیر سرتیپ «عبدالرحیم موسوی» فرمانده رزمایش «محمد رسول الله(ص)»، این رزمایش بر اساس تهدیدات واقعی و با بکارگیری تجهیزات واقعی توسط قرارگاه «ذوالفقار» طرح ریزی و هدایت می شود.



اجتمام**9303**1436

انتهای پیام /*


5479454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز وکلا گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک است؛ آمریکا تلاش دارد منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتا چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود؛ ایران معتقد است که امنیت منطقه خلیج فارس، مربوط به کشور‌های حوزه و پیرامو...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری ۱۰۴ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایجاد شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: بیش از ۳۰درصد تولید ناخالص داخل کشور در استان تهران است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: بیش از ۳۰درصد تولید ناخالص داخل کشور در استان تهران است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتا گفت: ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل و اوباش تولید محتوا می‌شد، مسدود و ۱۶۰۰ نفر هم دستگیر شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از امدادرسانی به ۶۲۲۳ نفر در سه استان سیل زده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: راهبری پنج مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، سراج، دماوند و شهید چمران به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: تا پایان سال‌جاری، بخشی از پروژه بزرگراه یادگار امام به پایان می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است