فرهنگی‌هنری 14:13 - 30 شهریور 1393
اراک - ایرنا - هشدار استاندار مرکزی در خصوص افت جایگاه صنعتی استان، میهمانی دانایی وگشایش نمایشگاه سراسری کتاب در اراک،دردی کهنه ای به نام آلودگی هوا وتاکید برکیفیت آموزش در آستانه سال تحصیلی جدید از عناوین برجسته خبری روزنامه های عطریاس و نوید و هفته نامه مجنون استان مرکزی است.

هفته نامه مجنون استان مرکزی عنوان درشت خبری شماره 461 خود را به حادتر شدن معضل آلودگی هوای اراک اختصاص داده و نوشته است: این درد کهنه سالهاست که به اراک سنجاق شده و با خود روند افزایش بیماریهای تنفسی را به همراه دارد.



در این مطلب به نقل از دکتر «حسن طاهراحمدی» رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در کارگروه کاهش آلودگی شهر اراک آمده است: افزایش علایمی چون افزایش سرگیجه، بی حوصلگی و سردرد، مشکلات جسمی و روحی وروانی مردم را نگران کرده است وباعث مهاجرت تعدادی از پزشکان از شهر اراک شده است.



این مطلب می افزاید: مطالعات انجام گرفته بر روی آلودگی اراک مربوط به سالهای گذشته است و نیاز است که این تحقیقات با وسعت و دقت بیشتر و همچنین ارتباط آن با الگوی بیماردهی انجام شود.



هفته نامه مجنون استان مرکزی یکی دیگر از عناوین برجسته خبری این شماره خود را به بیسوادی 16 درصدی مردم استان مرکزی اختصاص داد.



در این مطلب به نقل از «محمدحسین مقیمی» استاندار استان مرکزی نوشته شده است: با وجود توجه خاص به مقوله علم آموزی هنوز 16 درصد مردم این خطه از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند.



آغاز جمع اوری قلیان از پارکها در اراک، سرشماری کشاورزی راهگشای برنامه ریزی اقتصادی و اراک رکورددار طرح های نیمه تمام ورزشی از دیگر عناوین این هفته مجنون است.



هفته نامه مجنون با مشی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «علی آقا ایرجی » در گسترده استان مرکزی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.







***روزنامه عطر یاس استان مرکزی نیز عنوان برجسته خبری شماره 511 خود را به هشدار استاندار مرکزی به مدیران صنایع در خصوص افت جایگاه صنعتی استان اختصاص داده است.



در این مطلب که به قلم «عاطفه السادات خلیلی» نوشته شده آمده است: در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی مسایلی از قبیل چالشهای پیش روی صنعت گشایش اعتباری پایین، کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش صنایع به ویژه در حوزه ریلی سخن رانده شد که باید در نگاه اقتصاددانان و تحلیلگران ریشه یابی عمیق شود.



در این مطلب آمده است: استاندار مرکزی در این نشست تاکید ویژه ای بر الزام بانکها به مواطات شرایط تعیین شده برای ضمانت تسهیلات پرداختی صنعت و گشایش اعتباری داشت و همچنین بیان کرد که صنایع بزرگ استان باید روش کاری خود را اصلاح کنند و در مدیریت بازاریابی و کاهش قیمت تمام شده چاره اندیشی کنند.



کاهش 15 درصدی انگور زرندیه به دلیل خشکسالی، کشت پاییزه در 260 هزار هکتار اراضی استان مرکزی، حج ظرفیت وحدت و مقابله با دشمن، تلاش برای ایجاد خانه مطبوعات در استان مرکزی و پارکینگ طبقاتی پروژه ای به عمق هفت سال در اراک از دیگر عناوین خبری روزنامه عطریاس است.



روزنامه عطریاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی داود باقری منتشر می شود.



***روزنامه نوید استان مرکزی نیز یکی از عناوین برجسته خبری شماره سه هزارو 44 خود را به کسب مدال طلا توسط معلول اراکی در مسابقات ملی مهارت معلولان اختصاص داده است.



در این مطلب به نقل از معاون امور توانبخشی بهزیستی استان مرکزی آمده است: «عباس جلالی کیا» معلول اراکی توانسته در پانزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور که در استان البرز برگزار شد رتبه برتر را کسب کند.



در این مطلب آمده است: موفقیت این معلول نشان داد که معلولیت محدودیت نیست و جایی که اراده باشد پیروزی از راه می رسد.



اقدام فرهنگی اداره ثبت احوال استان در توزیع امانی دوچرخه بین کارمندان در راستای کاهش آلودگی هوای اراک ولزوم کیفیت بخشی به آموزش در آستانه بازگشایی مدارس از دیگر عناوین برجسته این روزنامه محلی است.



روزنامه نوید با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیرمسوولی «سیدمحسن الحسینی» در گسترده استان توزیع می شود.ک/1







2482/560/

انتهای پیام /*


4761571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است