فرهنگی‌هنری 11:49 - 21 تیر 1399
فرزند محمود اعتمادزاده (م.ا. به‌آذین) با ارائه گزارشی از پیشرفت کار ثبت ملی خانه «به‌آذین» و حمایت‌های انجام‌شده از این میراث برای ثبت ملی می‌گوید.

خانه «به‌آذین» در راه ثبت ملی؟

به گزارش ایسنا، کاوه اعتمادزاده که پیش‌تر در گفت‌وگویی با ایسنا خواستار نجات این‌ خانه از دست بسازبفروش‌ها (۶۰ درصد این خانه سهم بسازبفروش است) و تبدیل آن به یک خانه‌موزه شده بود و پس از آن خبر داده بود که امضاهای نامه منتشرشده در این رابطه، به ۱۶۰۰ رسیده و چهره‌های فرهنگی و هنری و ادبی بیشتری از آن حمایت کرده‌اند، با ارائه گزارشی از جدیدترین وضعیت میراث پدری‌اش نوشته است: دوستداران فرهنگ ایران!

با سلام، همان‌گونه که می‌دانید حرکت فرهنگی جهت ثبت ملی خانه «به‌آذین»، در تاریخ ۱۵اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، با ارسال نامه‌ای در این ارتباط به میراث فرهنگی استان تهران آغاز شد. در طی این مدت، به غیر از پیگیری‌های معمول اداری، گام‌های مشخصی برداشته شده است، از جمله:

۱- در نیمه خردادماه نامه اینترنتی حمایت از این امر فرهنگی تهیه شد که علی‌رغم شرایط سخت کرونایی و مشکل اطلاع‌رسانی، در طی حدود دو هفته بیش از ۱۶۰۰ نفر امضا کردند که نام بسیاری از چهره‌های فرهنگی و ادبی و هنری و اجتماعی در آن میان به چشم می‌خورد. 

۲- تشکیل نشست‌های مطبوعاتی و تهیه عکس‌ها و فیلم‌های مستند و انعکاس آن در جراید   

۳-در تاریخ ۲۰خردادماه ۱۳۹۹ شهرداری منطقه ۲ تهران طی نامه‌ای رسمی به میراث فرهنگی استان تهران از موضوع ثبت خانه «به‌آذین» حمایت کرده و خواستار تسریع در این امر شد. 

۴-درتاریخ ۱۴تیرماه ۱۳۹۹ کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، به نمایندگی از آن شورا، طی نامه‌ای رسمی به میراث فرهنگی استان تهران، از ثبت ملی خانه «به‌آذین» حمایت کرده و خواستار انجام مساعدت لازم و اعلام نتیجه آن توسط میراث استان به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شده است. 

در اینجا ضمن قدردانی از شورای شهر تهران و نیز شهرداری تهران، از نهاد میراث فرهنگی استان تهران خواهانم که ارائه پرونده خانه «به‌آذین» به «شورای ثبت آثار ملی» وزارت میراث فرهنگی را تسریع کنند. 

به گفته فرزند به‌آذین، این خانه سابقه تاریخی پنجاه و چندساله دارد. خانواده به‌آذین از سال ۴۶ در این خانه که در آریاشهر واقع است، سکونت داشته‌اند. سایر وارثان این خانه به دلیل نیاز مالی‌ای که داشتند، ناچار شدند سهم خود را به یک بسازبفروش بفروشند و حالا ۶۰درصد خانه دست بسازبفروش و ۴۰ درصد آن دست کاوه اعتمادزاده است، او به دنبال این است که این خانه باقی بماند.

انتهای پیام

 


10612656
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شعبه‌‏ای از حرم سیدالشهدا (ع) است و این فضیلتی بزرگ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: می‌توان «نون‌خ ۵» را از نظر فرهنگی و قومی، بازتاب‌دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است